Flash Calendar- Nature Theme

laupäev, 15. veebruar 2014

Väike vahekokkuvõte

Nüüd on lõpuks poegimine saanud sisse täie hoo.... ja mina hakkan vist vanaks jääma, sest väsi tuleb juba peale, eriti kurnab see magamatus, aga eks olen püüdnu vahel natukenegi päeval võtta aega (kui aega on), et oma silm kinni lükata. 
Kõikidest talledest ma lihtsalt ei ole jõudnud pilte teha ja arvan, et varsti see blogger paneb mu ukse ka kinni, kui siin piltidega kõiki üle külvan :P Aga panen mõnedki teile vaadata.
Üldiselt on sel aastal läinud poegimine suhteliselt libedalt, aitamisi ei ole nagu väga ette tulnud, paaril olen väheke abistanud, just esmapoegijatel, kui neil asi veidi pikaks on veninud. Ja kõik noored (va. üks loll) on olnud üle mu ootuste tublid oma emaduse poolelt, lausa lust on vaadata. No ja see üks loll õpib hetkel nurgas oma üksiklast toitma, aga ehk õpib, vähemalt kui ma kõrval seisan, et jookse ta ära, ega löö talle nurka.
 Olen saanud väga mitme kenad mustad talled, paaril on ka nn blue texeli värvigammat, eks näis, mis neist suurena välja kasvab :)


 Üks emme tegi aga valge jääraga hoopis musta talle... hiljem vaatasin, et see must tall on vist tema jaoks nn see pere must lammas.... nüüd siis see emme mõtlebki pea pulkade vahel oma elu üle järele, paari päeva pärast vaatame, kas on tulemusi andnud.


 Ja üks öösel sündis meil üks ülipisike üksiktall, kes oli lisaks veel loll.... ja see lollus maksis talle paraku elu. Käisin küll teda ise mitmed korrad söötmas, aga pole sest vist väga abi olnud ja üks hommik ta lihtsalt suri. Talle emast sai aga adoptema, kellele ma alla panin ühe kolmikutest......Mõtlesin pikalt, et mis nii väike tall, ilusal korralikul utel ja veel ka nii loll... meenus mulle uuesti eelmise aasta košmaar schmallenbergist, kus võis sündida lisaks kõveratele ka pisikesi ja lolle... mine tea, äkki oligi see, sest täna õhtul sain ma siiski esimese veidi kõvera talle ka, kes tõenäoliselt jääb siiski ellu, kuna tal on vaid esijala otsakesed sissepoole.... samamoodi, nagu möödunud aastal ühel tüdrukul, kelle jalad ma hiljem kipsi panin ja täna on ta mul suisa karjatäienduseks, kuna uusi uttesid valides vaatasime välimikku ja aru ei olnud üldse saada, et sel loomal mingi viga oleks üldse küljes olnud. Saan siis aga jälle need lemmiklooma kipsivõrgu üles kapist otsida ja talle jala ümber panna.... ehk läheb seegi aasta õnneks :)

 Üks nooruke uteke tegi aga nii piraka musta poisi, et vaata ja imesta :D
 Ja see utukene pidi saama kahe talle asemel ühe.... sama juhtus ka järgmise lambaga :D
Ja kui kokkuvõtvalt veel rääkida, siis hetkel on poeginud 38 lammast(39-s hetkel kaevab maad..) ja tallesaak on 60 talle (millest siiski selle ühe väikese surnud talle maha peab arvama)

1 kommentaar:

  1. Suured tänud, et jaksad siia ikka oma uudiseid kirjutada (minule kellel facebooki ei ole). Olen lugemisega jänni jäänud. Täna leidsin jällegi aega ja loen kuis jaksan. Edukad poegimise jätku (kui kauaks?) ja jõudu vastu pidada. Olge tublid ja palju terveid ja tublisid järglasi.
    Rita

    VastaKustuta