Flash Calendar- Nature Theme

kolmapäev, 19. veebruar 2014

Peaaegu pool

 Suur titetrall on jõudnud peaaegu poolteni - 54-lt lambalt 84 elusat talle ja aia taga ainult see üks väike rumal lapsuke.
 Mõned päevad tagasi tegi ka mu ainumast päris rootslane kaksikud ilusad talled - pruuni ja musta poisi. Mustal selline läikiv vill, otsa ees huvitav hindu täpike, pruun sellise peene villaga tegelane. Emme on maru hoolitsev ja mögiseb alalõpmata kummalise häälega :D
 Kiitsin just eelmises postituses, et sel aastal kõigil lammastel poegimine libedalt läinud, kuid nüüd on paaril lambal vähe raskemalt läinud...
Nii ma istusingi üks öösel mitu tundi laudas, kus ootasin lamba poegimist. Loomulikult jõudsid kaks muud lammast omad talled valmis teha, aga see oodatud lammas ikka kaevas ja närvitses mööda aiaäärt, otseselt väga tugevalt ei pressinud ka (no lõpus ikka nagu vahelduva eduka ka pressis) ja tagant midagi ei paistnu ka, kuid kui see trall oli juba pea 8 tundi kestnud, otsustasin ma asja sekkuda. Püüdsin lamba kinni ja kätt sisse toppides oli emakakael täielikult avanenud, kuid talled olid sügaval sisemuses üksteisega sassis - ühel tahtis tulla tagumik, jalad kõhu all, teisel ainult esimesed jalad. Tükk aega pusimist sain ma siis kõigepealt selle pepuga looma, kui olin eelnevalt ta jalad üles leidnud. Siis sain ka selle esijalgadega lapse kätte. Kõik on õnneks veel korras - talled elu ja tervise juures, aga arva, et kui oleks veel hommikut oodanud, siis oleks jutt olnud teine...
Siin pildil siis eilehommikused talles mõnusalt emme kaisus magamas.... ja nende ilmale tulemist pidin ma ka natuke assisteerima, sest nemadki olid sünniteedesse liiga koos sattunud - ühel tagumised jalad, teisel siis ikka pea ja esijalad, aga niimoodi koos nad siiski sündima ei mahtunud. Oli seegi emme juba pool ööd mööda seinaäärseid ringi marssinud ja mina loomulikult pool ööd vahelduva eduga kaamerat vahtinud...
Samas selle unesegase vahtimisega magasin ma siiski maha ühtede kaksikute sünni just samas aias. Õnneks kõik osapooled tundsid end suht hästi, kui välja jätta, et ühel tallel olid ka sõra otsad veidi lõdvad ning kippusid rulli minema. Tundub, nagu oleks lihtsalt need liidesed oleva liiga lõdvad... aga panin õrna lahase peale ja arvan, et paari päeva pärast seon lahti ja vaatan tulemust :D

Aga lõpp hea, kõik hea. Täna tunneva kõik need talled end väga hästi.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar