Flash Calendar- Nature Theme

neljapäev, 14. märts 2013

Veel ühed

Täna hommikul, kui meil pakus selle talve külmim pakane.... -21,5 , olid mul laudas sündinud ühel noorel kitsel tall, tõenäoliselt natuke varem, kui mina sinna kella 9 paiku jõudsin, sest tall oli veel märg, kuigi püsti, aga ema oli küliti maas, näis kahtlane. Kontrollisin kiirelt,et ega ei ole teist talle tulema - no ei olnud tunda. Püüdsin siis seda talle imetada, no aga mida ma mitte ei suutnud teha - no ei hakka mitte imema, kuidagi väga passiivne. Lõpuks tõin toast sondi ja söötsin talle 50ml piima sisse. Ja sinna ma nad siis kosuma jätsin.
Kuskil kella 11 aegu laudas ringi jalutades, hakkas toosama kits kisama, läksin juurde ja sealt siis tahtiski teine tall tulla, kuid jalgu ei paistnud ja pea oli kuidagi imelikus asendis. Aitasin pisut, ja kätte ta saingi - kihvt kirju tüdruk, teine siis on valge tütarlaps. Erinevalt sellest esimesest tallest on see kirju igati tragi ja tubli, otsib süüa ja laseb aidata. Aga nii pika vahega polegi mul ükski kits poeginud, arvan et vahe oli umbes 2-3 tundi.

5 kommentaari:

  1. Ma pole ühtegi kitse lähedalt näinud, seega ka mitte vastsündinud tallesid, aga piltidelt paistavad nad kuidagi väga tragid ja vitaalsed, hulga hakkajamad ja nö. "valmimad", kui lambalapsed. Ja nende mõtete peale, pärast Sinu eelmiste postituste piltide vaatamist, nägin unes ühe kitse poegimist. Kolm talle tulid järjest üksteise järel nagu lupsti, puhaste ja kuivadena, maandusid emaüsast otse jalgadele ja hakkasid toimetama :)

    VastaKustuta
  2. Nonäe, Liina, siis on sul viimane aeg oma kollektsiooni täiendada ühe vahva kitsega :) Olen lahkesti neid numpsikuid jagama :D
    Eks nende kitsetalledega tegelikult tihti lähebki palju lihtsamalt, kuigi tänahommikune valge tall ajas küll mul kopsu üle maksa. Ja siiamaani ei ole ma näinud, kas ta ka ise käib ema all söömas, minu abi ta vastu ei võta ja kõht nagu ka ei tundu väga tühi olema. Aga kui mu silm petab ja ta tõesti söömas ei käi, siis.....

    VastaKustuta
  3. Lohutav on kuulda, et juhtub ka paremates peredes. Et minul kohe esimesed sellised sattusid olema aga kogemus kirjas ja nii lihtsam jälgida teisi. Mina ju vana kaaluja siis kindel kas saab süüa või mitte. Ja ka mina soovitan kitse, pai Liina. Nii hea piim ja muidu vahvad sellid. :D
    Rita

    VastaKustuta
  4. Ah jaa. Tore oli teada saada, et olite lahkelt nõus need külma kraadid vahepeal endale võtma. :D Meil siin öösel mitte soojem ei ole kui
    - 15 ... -16 aga vähemalt natukenegi olite nõus meiega oma sooja ilma jagama. Tänud !! :))))

    Rita

    VastaKustuta
  5. Kaire, Rita, tänan! Tänan EI! Seni , kui pole mingit konkreetset vajadust (allergiad, lehmapiimatalumatus vmt. ptui-ptui-ptui)kitsepiima järele ei tule meile ühtegi kitse.
    Aga nunnud on nad ikkagi :) peaaegu sama nunnud, kui lambatalled...

    VastaKustuta