Flash Calendar- Nature Theme

kolmapäev, 16. jaanuar 2013

Mustade hooaeg


 Oli juba kuulda väikest nurinat, et keegi ei blogi ja teadmatus on suur :D No ma üritan seda auku siis täita... vähematl on mul juba mida kirjutada, sest kahe postituse vahel ei toimunud ka nagu suurt midagi - hoidsin jalad ristis ja välja ühtegi talle ei antud....
Aga eile öösel siis oodates juba mitmendat päeva ühe lamba poegimist (seda ta jätkuvalt ei teinud), nägin hoopis teist lammast hooga punnimas. Jooksin lauta ja sealt nad tulidki - kaksikud mustad poiss ja tüdruk. Ema juba teadis, mis nendega peale hakata ja ega mul muud teha olnudki, kui kärmelt neid tissile aidata ja siis ise tuppa oma tibu juurde tagasi..
 Hommikul tegi jälle üks teine lammas talle -  jäärapunni
Ja lõpuks õhtul sai omadega maha see lammas, keda ma juba mitu päeva olin oodanud. -  kaks musta poissi, esimene sellise vahva suure valge lauguga :D
Üks hirmkahtlane lammas jäi mul ikka veel sinna aeda, mida ma siis öösel püüdsin passida, kuid nagu ikka, keegi teine jõudis jälle ette.. nii paari minutiga :D  Üks noor emme tegi tallekese valmis, ise aga tormas aia teise otsa ja muudkui röökis, aga talle lähedale mitte ei julenud minna :P Hea, et ma täiesti kogemata kaamerast nägin (noh, arvuti suvatses vahepeal minu magamise aegu restarti teha ja kõik aknad sulgeda ja välja logida ja pidin nati vaeva nägema, et üldse unise peaga pildi ette saaks) Õnneks mõne aja pärast võttis emme mõistuse pähe, läks talle ligi, tõmbas keelega üle lapse... ja hoplaa... lahti läks see mõistus :D Igaks juhuks panin nad nurka kinni ja söötsin talle ära ka, et siis rahulikult ise tuppma magama minna.
 Aga jah, paar minutit pärast seda suurt segadust aitasin selle kauni pruuni plika siia ilma - emme tragi, tall veelgi tragim, sest kui ma laudast tuppa tulin nii poole tunni pärast, siis kaamerast nägin juba kepslevat talle, kes nagu muuseas tissile hüppas.
Selle paari päeva tallede järgi otsustades tundub, et must daala verega poiss on 5 kuud tagasi väga populaarne olnud :D

Nüüd siis veel mõni üksik lammas tegemata, aga millal nad teevad, seda ei tea, sest nagu ma sel aastal korduvalt kogenud olen, siis minu arvamine ja plaanimine on totaalselt metsa pannud.

Selle viiruse koha pealt niipalju, et laborisse saadetud tallelt leiti ka konkreetne viirus, niiet ametlikult on ka nüüd see schmallenbergi viirus tõestatud. Aga et asi ametlikult teatavaks tehakse, selleks tuleb VTA-le foorumite või seltside poolt survet avaldada.. vot nii...või siis ise leheneegritele teada anda, et sellest kirjutataks. Kummaline on see värk igatahes. Aga mina, kui loomakasvataja tahaks igal juhul teada, kui selline asi liikumas on, et ennast ette valmistada ebameeldivusteks. Niiet rääkige kõik sellest oma tuttavatele ja loomakasvatajatele!! Minul on selleks aastaks ehk see jama möödas, sest üle nädala on mul juba ainult ilusad talled sündinud :D
Lõpetuseks veel üks vahva pilt, mis mul ükspäev toas avanes.... tavaliselt magab Bella meie voodi ees nii, et kui peaksin voodist välja astuma, siis murra või kondid, aga seekord oli ta end nii mõnusalt voodi serva alla mahutanud, lausa ideaalselt -  ta võiks seda tihedamini teha :D
Tavaliselt siis magame nii...

7 kommentaari:

  1. Ok, mina sain nüüd "kapsaaias kiviga kopsti pähe" :)))aga näh, mõjus ju?Kohe hakkasid lambad poegima ja perenaine leidis, mida siia kirjutada .
    Mina aga muudkui kirjutan, kõik loevad mõnuga, statistika on kahe blogi peale muljetavaldav, aga keegi ei viitsi isegi smaili panna , irw.Panen varsti blogikinni ja hakkan ilusaid pilte vaid panema .))).
    Muide, see koera voodiesine käitumine on ka meil sarnane,astu üle kogu aeg, hea, kui püsti ei suvatse karata :S.
    Aive Sarjas loeb ehk su blogi? Äkki tema aitaks jutu teha? Tõesti, ma peaks ka blogisse kasvõi maavillaste lingi lisama,usun, et neid mitteteadlikke on kuhjaga...aga võiks teada tõesti, mis toimub.Jaksu sulle siis ja lahe pruun tall sul :)!

    VastaKustuta
  2. Nonäenoh, mis juhtuda võib :D Aga eks ta ole viimasel ajal tõesti pigem lugemise juurde jäänud... mõtlen, et peaks midagi kirjutama ka, aga siis kaovad sõnad mu suust ja ronivad väikse plika suhu :D Aga eks ma ürita siis sulle ka ühe smaili panna :D
    Ja mis puutub koera, siis võin talle rõõmsalt selga astuda, enda kondid katki kukkuda ja natuke kiruda ja alles siis kuidagi hakkab keegi end liigutama.
    Aive Sarjas on mu blogi vist tõesti aegajalt vaadanu, hetkel ei ole keegi minuga veel igatahes ühendust võtnud, aga olen juba mitmesse kohta märku andnud, et ehk räägiks keegi... ehk jõuab ka siis näiteks maalehte see teema, seda vast loomakasvatajad kõige enam ka loevad. Ja pane jah, oma lehele ka see inf üles, sul ju neid lugejaid ka ikka jagub kuhjaga.

    VastaKustuta
  3. "Postimees" kirjutab:
    http://www.postimees.ee/1105170/vorumaa-ja-hiiumaa-lammastel-tuvastati-schmallenbergi-viirus



    VastaKustuta
  4. Infot oleks võinud jah juba ammu hakata ametlikud kanald liigutama. Ei ole ju mingi asjatu hirmu külvamine, kui lihtsalt hoiatada loomapidajaid, et on kahtlus selle viiruse esinemise kohta ja jälgige rohkem oma poegijaid.
    Nii et väga tänuväärne, et asjaosalised (Kaire ) ise vähemalt suud lukus ei hoia.
    Minul aga on selline küsimus, et kas põdenud ja immuunsuse ssanud loom on edaspidi viirusekandja? Kas vetid isegi seda teavad juba- veel?

    VastaKustuta
  5. Postimehes info üleval küll, aga mis ei võida asjast rääkida nii nagu on... rohkelt adopteerunud tallesid??? ei ole ju adopteerunud, kui nad on täies elusuuruses ja süda lööb! Lihtsalt hiiglaslike väärarengutega, mis ei luba siia ilma vabatahtlikult sündida...
    Aga Liinale vastaks nii, et hetke andmetel kannab loom viirust edasi vaid siis, kui ta seda põeb, ehk kui tal on palavik ja isutus ja kõht lahti. Hiljem on tal vaid antikehad veres. Kuigi tuleb välja , et kõigil ei pruugi immuunsus tekkida, sest üks lammas, kes tegi kaksikud kõverad talled, sellel immuunsus puudus. Kas sellepärast, et ta oli üks vanemaid lambaid või lihtsalt tema isiklikust eripärast, aga nii tuli labori vastusest välja.... ja üks lammas, kes tegi kaksikud terved-tugevad talled, temal olid ka antikehad - loogiline järeldus, et ta põdes enne tiinestumist viiruse juba läbi, või lihtsalt olid talled nii tugevad, et elasid selle üle...

    VastaKustuta
  6. Sa mõtlesid ikka aborteerunud:)) Tallede adopteerimisega tegeled sina..ok,väike tähenärimine. Eh,mõni illustreeriv pilt võiks seal artikli juures lisaks olla.

    VastaKustuta
  7. Hehh... õige vahemärkus :D

    VastaKustuta