Flash Calendar- Nature Theme

kolmapäev, 7. märts 2012

Kahe otsaga asi...

Kõigepealt üks kena lasteaia unepilt :)Aga nüüd siis tänase hommiku juurde. Ootasin selle lamba poegimist juba kaks päeva ja ööd. No ta oli endast ikka väga väljas ja õnnetu olemisega, et kohe ei saanud ju tema mittepoegimises kahelda...aga näe mida pole on talled. Tänane öö oli muidugi eriti unetu, sest juba õhtul kaevas ta usinalt maad ja trampis mööda seinaääri...nii siis ma nagu linnuke magasingi, kes iga veerand-pooletunni tagant lammast piidles. Arvasin kogu aeg, nüüd on see viimane tund ja kohe sünnib, aga ei... kaevamine ja aegajalt punnimine kestis hommikuni ja natuke enne seitset, just kui olin jälle oma silma 15 minutiks looja lasknud sündisid talled, aga jama oli selles, et emme oli ennast nii seliti lükanud, et ei saanud end enam püsti ja nii tulid kaks talle järjest ja nii kiiresti, et minu 15 min tukkumist läks kalliks...kappasin küll ruttu lauta(püksid olin küll juba paar tundi varem jalga lükanud, sest nüüd arvasin, et kohe-kohe nüüd... nagu seda oli terve öö), kuid teine tall oli täies tükis lootekotis ja vee sees ning hingama ma teda enam ei suutnud panna. Esimesena sündinud valge poiss oli igati kraps ja oli juba püsti tõusmas - surnud tall oli aga must tüdruk, millest oli mul antud hetkel ikka kole kahju... lase veel siis oma silm looja, kui oled terve öö juba passinud :S Aga mis siis ikka, mis läinud see läinud... olin juba ammu kahtlustanud, et see lammas teeb mul sel aastal ka kolm talle, kuid need kaks talle olid küll parajad pontsikud , et ei seda kolmandat tule ja nüüd peabki see emme ühe tallega jääma.... Aga....natukese aja möödudes hakkasid uued tuhud ja kui näpud korra siise torkasin, leidsingi sealt kolmanda talle, kuid see oli pepu ees ja jalad kõhu all. Otsisin jalad ja tõmbasin kolmanda - eriti suure musta poisi välja. Noh, kohe üldse ei ütleks , et tegu on kolmikutega. Hea , et niigi läks ja lohutan end sellega, et nüüd ei pea pead murdma, et kuhu teha sellele lambale eraldi boks kolmikute tarvis, sest terve laut on juba igasugu bokse ja nurgakesi täis ja nende veeämbritega jahmerdamine juba ajab segadusse, et kes sai ja kel veel vesi puudu...
Õhtul oli laudas mul siiski veel üks halb üllatus, nimelt paar päeva tagasi selle kõige noorema lamba tall oli keset aeda surnud. Põhjust võib vaid oletada... ehk magati ära?? Sest tall oli väga tragi ja sai ema käest ka kenasti süüa..niiet... ei tea muud varianti välja pakkuda...Nüüd haun siin plaani, et kui õnnestuks üks varasematest kolmikutest sellele emale külge pookida - eks kõik muidugi oleneb, kuidas tal see piimavärk tundub, kui ikka udar hommikuks punnakil ei ole, siis vast pole mõtet ka seda noorukest lammast piinata võõra tallega....las kosub...

4 kommentaari:

  1. Seda olen ma ka mõelnud, et kuidas üks tall tuleb lootekotist vabanenuna ilmale ja teine täiesti selle "mulli" sees...Utt peab päris kiire olema, et siis tall hingama pääseks. Ise pole ootama jäänud- kui juba kohapeal, siis ikka tall vabaks ruttu.."ülearetatud lammaste kasvataja"

    VastaKustuta
  2. Mina olen seda lootekotis sündimist sidunud sellega, et lambal on midagi teisiti, kas liiga kiire sünnitus, emakas pole avanenud , vale talle asend jne.Täpselt ei tea ka neid asju ju.Igatahes oli minulgi selle kolmikute poegimisel paras puder ja kapsasad,tall sündis lootekotis ja valesti sees.Ma ei tea, mis aasta see on.
    Ja Kaire, sa oled isegi nii pika aja peale väga vapralt valvanud, ei jõua kõike.Kujutan ette, kuidas see magamatus sul juba tunda annab.Lasteaed pildil on vahva.:)Jõudu veeämbritega jooksmiseks :)))

    VastaKustuta
  3. On ka räägitud, et kui kootekott ei taha puruneda, siis võib olla ka mingi aine puudus utel...samas saavad nad kõik mineraali ja kolmikutest teised tulid kõik ilma kotita ja olid ok... aga eks see teine tall, kes kotti jäi tuli ikka väga kiiresti esimese talle järel sealt välja küll...võta nüüd kinni, miks tema kotti jäi... Ja eks need kolmikud kipuvad vahel sõlme ka minema :D
    Eks magada olen siiski nüüd viimasel ajal saanud (va see kaks ööd, kui ühte ja sama lammast kaameraga mööda aeda taga ajasin ja poegimist ootasin) Aga tead nende viimaste poegimistega kipub see kõik nii venima, et mitte ei tea, millal nad teevad ja millal pead ikka sinna kaamerasse vaatama ja kas ikka pead...tekib tahtmatult selline kiusatus, et äkki ikka pigem magaks ja ehk ikka täna öösel ei poegi :D Täna hommikul üks neiu siiski kahtlane, ehk ikka teeb enne ööd valmis :D Mõne tüdrukuga läheb vist veidi kauem, kõik see tagumine värk on veel nii väike, ju said oma "paugu" väga hilja kätte...aga eks näis...

    VastaKustuta
  4. Sellistest asjadest tahaks ühel asjalikul lambapidamise koolitusel kuulda...aga unistada ju võib.Räägitakse aiast ja aiaaugust, asjast jääb ikka rääkimata :P.Inimesed sünnivad vist ka harva "õnnesärgis", ehk lootekotis.
    Aga see tunne, et täna nagunii enam ei poegi ja panen kella hilisemaks...jube tuttav tunne.Mul oli niisamuti :).Inimlik.

    VastaKustuta