Flash Calendar- Nature Theme

esmaspäev, 5. märts 2012

Nonii... nüüd juhtus jälle see, mida ei tahtnud...pildid niipidi, et alustan värskematest uudistest...

Ühesõnaga(või siiski mitme :D ) mu poegivate lammaste number muudkui väheneb, mis on hea uudis :D Tänane hommik algas esmapilgul täiesti rahulikult, nimelt nõudsid pojad mul hommikusöögiks putru, mida ma ka keetma lippasin, enne muidugi kaameraase pilk, et seal ikka kõik korras oleks... Noh, mingit tugevat aktsiooni ei paistnud olevat, niisiis saidki poisid oma pudru, sõin isegi ja saatsin lapsed kõik kell 8 uksest välja bussile... ja jälle pilk kaamerasse - no nüüd läks mul küll kiireks, sest üks lammas oli vahepeal poeginud ja sel ajal, kui mammi ise marurahulikult oma tallega tegeles olid suisa KOLM võõrast tema tissi all seda head ja magusat noolimas... no nii ei lähe kuidagi ju.
Laudas leidsin teisegi talle, kes oli vahepeal juba söötmesse koperdanud, kuid vargad olid endiselt JUBE aktiivsed, niiet pidin nad lausa korra kõrvalaeda loopima, et ise jõuaks vahepeal eraldusaia tuua.. no on alles lugu... Kui asja korda sain, oli aega ka tuvastada laste sugu - mõlemad olid tüdrukud ja peaksid ka peenvillase verd endas sisaldama :D Aga....
Kõrval olevast noorteaiast kostus ka kuidagi peeneid hääli. Esmalt arvasin, et seal üks noortest kitsedest(kes vastu minu tahtmist ikka tiineks jäid) on talle valmis teinud, kuid ei tundunud see mitte väga kitsene hääl olevat... ja näe ei olnudki. Üks noor eelmise aasta uteke oli mind ära petnud ja siiski tiineks jäänud :P Aga pole hullu, ta nüüd juba ka veidi üle aasta vana ning enamus noori ikka pole tiined :) Emme oli iseenesest talle kenasti puhtaks lakkunud ja jooksis oma tallel järgi, kuid panin nad igaks juhuks siiski nurka kinni, sest ei olnud mitte kindel, kas ta ka süüa oma lapsele annab, sest paaril söömiskatsel jalutas ta küll eest ära. Nurgas selgus, et vähemalt keegi on sealt söönud, sest korgid olid eest ära ja kui ma talle alla lükkasin, siis pole ta ka eest ära läinud...ühesõnaga selle noorega läks meil seekord hästi :)
Aga öösel oli meil ka ühed talled. Lauta ma enne hommikut ei läinud, sest juba öösel kaamerapildist vaadates leidsin kaks krapsakat talle, kes emme all kenasti süüa mugis... niiet kõik korras. Eks tegu oli ka tubli korduvpoegijaga. Seekord siis mõlemad poisslapsed.
Aga pühapäevasel päeval oli mul suur rõõm juba kaks kuud oodatud kitsetalled kätte saada :D Seekord tundub emal ikka hulgi piima olevat, sest olen juba kolmel korral piima talt välja lüpsnud.... seekord siis temalt poiss ja tüdruk... Näe ei pidanudki teda potti panema, sest suvel arvasin küll, et sinna ta tee on, sest tegi teine terve aastase lüpsipausi, sest poegida ta eelmine kevad ei kavatsenud, kuigi sügisel kenasti mitu korda indles....Aga lõpp hea kõik hea...vähemalt on mul väike piimalootus juba olemas :D
Laupäeva hommik algas mul aga ka päris kiirelt ja ootamatult. Nimelt ei mingi põhjuseta käis hommikult kell 6 mu peas unest vabanemise plõks ja oli tunne, et pean kaamerasse vaatama. Ja siis läks kiireks, kohe väga kiireks, sest nägin sealt sellist pilti, mis ikka kohe ära ehmatab, eriti, kui sa ei tea, kui kaua selline seis on kestnud - nimelt rippus talle pea august välja.....Laudas nägingi, et oligi ainult pea ja jalgu ei kusagil ja eriti ehmatas, et talle pea oli juba täiesti külm. Siis käis küll mu peas mõte läbi, et noh, nüüd saan ma küll selle aasta esimese laiba. Aga võta näpust, sain jalad kätte, tõmbasin talle välja ja see hakkas kenasti hingama :D Teine tall oli ka veel ja igaks juhuks aitasin selle ka kiirelt välja, sest tõesti ei teadnud, kui kaua see poegimine oli kestnud. Sellegi tallega oli kõik korras. Mõlemad olid seekord siis poisid.
Laupäeva päeval sai aga tegi üks must lammas ka omad talled valmis, kus ma teise talle ilmaletulekut siiski ka aitama pidin, sest teine jalg oli kadunud. Aga see lammas jääb vist mu karja viimast aastat, sest kordas oma eelmise aasta jama - ei taha oma teist talle. Nii sai temagi trahviroodu - pea pulkade vahele. Vähemalt tänaseni saavad mõlemad talled kenasti söönuks... ehk võtab see lammas ka mõistuse pähe, sest mu esimene pulgavahelammas sai oma mõistuse tagasi ja peale mõnepäevast trahvi lippab ta vabalt oma talledega aias ringi :D
Aaa... talledeks oli kaks poissi - must ja valge...

Reede õhtul otsustasid ka lambad, et nüüd tuleb veel kiirelt poegida. Esimesena poegis must lammas musta tüdruku ja siis valge poisi( noh harva, kui niipidi ka juhtub :P ) Aga samas aias teine poegija ei olnud ise mitte väga suures aktsiooniski, kuid peale värskete tallede ilmumist tahtis ta neid vägisi endale võtta, isegi läbi nurgaaia võre, kuhu ma pidin noore perekonna panema....
Aga murelikuks selle lamba juures tegi hoopis see, et tal rippus tagant välja nagu tühi lootekott ja seda juba enne eelmise lamba poegimist. Aga poegimise asi mitte kuidagi ei tahtnud edeneda (välja arvatud tallede kaaperdamise katse) Olin peaaegu kindel, et enne ööd teeb ikka ära. Käisin ka kättpidi sees katsumas, et milles pull. Ausaltöeldes pole ma mitte mõhkugi aru saanud, mis seal sees toimus, sest terve mu rusikas mahtus sisse, aga sea emakakaela auku nagu õieti polnudki, kuigi tundsin talle jalgu ja ka nina... toppisin korra ka näpud tallele suhu, et katsetada, kas ikka elab veel...elas. :D Egas muud, kui ikka edasi oodata. Aga imelik ikka, et mu rusikas sinna sisse mahtus :/ Tavaliselt on ju see emakakael kohe tupe juures....
Aga kuna juba oli kesköö ja ei midagi, siis käisin veelkord lammast katsumas. Seekod sain ma aru, et kõik on õnneks ikka hästi ja emakael oli peaaegu lahti...niiet veel natuke ootamist...aga silmad ei tahtnud mitte enam lahti seista. Ja omaarust ma nagu ei maganudki, kuid siiski ilmus esimene tall emme kõrvale nagu võluväel ja teine tall juba lipsas tagant välja :P Läksin uuesti lauta, et tütarpalsed kindlapeale ära sööta, et siis südame rahuga magama panna :D

Vahepeal oli päevake paar vaikust ja lambad kogusid hoogu :D
Aga veebruarikuu ainulaadsel viimasel päeval tegi siiski veel üks lammas omad talled - üks tubli esmapoegija, kes üllatas mind musta poisiga (no oli temagi ju valge jääraga koos ja musta jäära polnud seal ju... ) Poiss oli väga priske ja emme väga tubli. Olin kindel, et selle ühe tallega ka asi piirdub... Aga võta näpust - teine valge samasuur poiss lisandus veel :D Noorte tunnete kindlustamiseks panin nad ka päevakeseks nurgakesse kinni...

Räägiks veel sellest pulgavahevärgist, sest üks noor lammast pärast tema ja ta tallede nihutamist kõrvalaeda oli vist oma teise talle ära kaotanud või unustanud, sest paar päeva tagasi avastasin, et üks talleke on kohe niiii kondine ja nagu söömata. Hoidisn teda natuke ka kinni, aga ta ei tahtnud kohe üldse sellega leppida, aga laps ju tahab süüa... niisiis saigi võetud jälle vastu otsus, et prooviks seda "peapulkadevahele" värki. Alguses lammas ei saanud aru, et mis temaga tehti ja niikui keegi talledest talle tahtis alla minna, oli tema supsti põliti, kuid tänaseks on asi laabunud talle jaoks positiivses suunas - laps saab süüa, näha on , et ta ka kosub juba ja selg on sirgu vedanud ning elurõõm on tagasi :D Loodan, et seegi lammas võtab mõne päeva möödudes aru pähe ja ta võib taas vabadusse lasta.....

Poegimise raporti kokkuvõtteks on mul lauta jäänud veel 7 potentsiaalset poegijat, tallesid on ühe lamba kohta jätkuvalt 1,75, mis on mu absoluutne rekord.... Ja üks neist kuuest on hetkel väga kahtlane - üks must, kes eelmine aasta tegi kolmikud ja kardan, et ta kordab seda ka tänavu...parem siiski mitte, aga eks näis.

4 kommentaari:

  1. Sõnad tulid veidi hiljem järele :D
    Käisin vahepeal omi väikseid karvaseid lapsekesi laudas söötmas... sest tean, et see trükkimine võtab ikka omajagu aega, mis sest, et ennast nüüd väga aeglaseks kribajaks ei pea....aga siiski... :D

    VastaKustuta
  2. Kitsetalled on meganunnud:) meil peaks nädala pärast tulema...
    Ja lambaid ilmselt 8 järel, sellised aeglasemad tädid. Aga suuremad talled lippavad mul juba õues ringi:D

    VastaKustuta
  3. Sinu kitsetallesid jään küll huviga ootama :D Eks mul peaks ka neid kuu keskel juurde tulema :)

    VastaKustuta