Flash Calendar- Nature Theme

kolmapäev, 18. jaanuar 2012

Imehea kapsasalat

Kuna kapsas ootas aidas(tänu soojadele ilmadele sai neid seal niikaua säilitada, sest paremat kohta mul pole) Kapsas ootas hapukapsaks tegemist, aga aega lihtsalt ei olnud. Aga nüüd tulid külmad ja kapsas tuli aidast välja vedada ja ikka ära hapendada...vähemalt osaliselt. Nii ma siis tegingi üsna mitu pead hapuks, kuid endiselt jäi mulle veel mõned peakesed. Siis jäi mulle näppu üks sügisene Targu talita leht, mille ma juba sügisel teosse jätsin, sest seal tundus olevat väga põnev ja maitsev kapsasalati retsept.. nüüd siis võtsingi kätte ja tegin osadest peadest veel seda salatit.... no seda võiks vist lõputult paljalt süüa...käin potist mööda ja jälle mitu head ampsu... ja vahel pean kohe meelega sinna poti juurde end suunama... Ja kui mul isegi kapsast mittearmastav Tiit ütles, et kapsa kohta vägagi söödav(ja pistis ka hea meelega toidu kõrvale salatiks ja küsis juurdegi).... no siis peab hea olema ju :D Retsept ise väga lihtne... ainult paprika mitteolemasolul ma seda ei lisanud...

Krõmpsuv kapsahoidis.

2,5kg kapsast
500g porgandit
500g punast paprikat
500g sibulat

marinaad:
200g suhkrut
2sl soola
5sl 30% äädikat
5 küüslauguküünt
500ml toiduõli

segage suhkur, sool, äädikas, õli ja purustatud küüslauk - jätke marinaad köögiviljade tükeldamise ajaks seisma.
Tükeldage köögiviljad, segage ja pigistage( pole teinud). Lisage marinaad ja segage läbi. Laske seista külmikus 48 tundi, vahepeal segage. Pange valmis salat purkidesse - kuumutada ei ole vaja. Hoidis seisab külmikus või jahedas keldris umbes 3 kuud, kui enne otsa ei saa :D Soovitatakse proovida lisada ka toorest riivitud peeti... retseptist saab u 5 liitrit mõnusalt krõmpsuvat kapsahoidist....

2 kommentaari:

  1. Sinu kiidusõnade peale võtsin ka ette selle salatiteo. Muidu on meil nii, et vahel jääb päris pikk vahe kapsatoitudesse sisse- ei tule meelde lihtsalt, et kapsas on ka söömiseks, meil see rohkem äritoodang. Aastaid juba ca 200tonni kaupa kasvatatud.
    Aga salat siis- on tõesti jube hea. Selle 48 tunni möödudes ei olnud mul küll purki enam midagi panna. Kui siis teise teo ette võtsin, sain ka 2 0,5l purki lõpuks. Täna tegin kolmanda laari ja juba on sellest pea pool otsas. et siis aitäh retsepti jagamast-kiitmast :)

    VastaKustuta
  2. Nonäe :D Kasu siis siin keksimisest, et oh, kui hea :D Aga niipaljude kapsaste kasvatamine võtaks endal küll pea kirjuks (e. kapsaks) - ei no väga tublid :D Vähemalt saate nüüd usinalt teha kapsasalatit... vähemalt niikaua, kui isu on täis söödud :P

    VastaKustuta