Flash Calendar- Nature Theme

neljapäev, 29. september 2011

Masendav

Ma ei saa aru, kas mina olen loll, naiivne või muidu idioot....Ühesõnaga...helistas mulle inimene, kes soovis osta suurema koguse kartuli...ja kui algul käis jutt mahekartulist, siis meie jutt jõudis välja sellisele kohale, et see nn. meie mahe kartul ei jõua kunagi turule mahekartulina, sest viisakaltöeldes ainult idikad maksavad mahekartuli eest rohkem. Ja see, et kui mina (meie enamus talude kartulikasvatajad) soovivad kg hinnaks saada 45 senti, siis käsiti mul uurida eestis kokkuostuhindasid..... Ja üleüldse tahtis ta Hiiumaalt minimaalselt kokku saada 10 tonni kartulit(taludest nagu aru sain), mis natuke kahtlane mulle,et niipalju saab.... Ja kui lõpuks ütlesin talle, et kui ta arvab, et meil siin talunikud on nõus kartulit neile müüma alla 40 sendi kg-st siis öeldi mulle kiirelt head aega ja rohkem pole mõtet rääkida...siis millest me räägime üldse??? Siis võiks nad ju kohe minna suurtootjate käest neid kartuleid ostma ju! Miks nad üldse talunikke narride hindadega kiusama tulevad, sest isegi 45 senti on selline hind, kus jään mõtlema, et kas järgmine aasta üldse niipalju kartuleid maha panen, sest see vaev ei tasu ennast lihtsalt ära, küte on kallinenud pea 100%, kuid kartuli hind vaid napilt poole võrra.....talunikku ju ei saa suurtootjaga võrrelda. Aga nagu ta ütles, et inimest üldse ei huvita, kas kartul on mahe või mitte vaid ainult see, kas selle saab odavalt , siis julgen selles kahelda...pidage siis mind kasvõi lolliks! Aga tuju ta nati ära rikkus külllll.

8 kommentaari:

  1. No polegi pakkunud, aga rääkis kogu aeg, et uuri kokkuostuhindasid, tema mulle midagi igastahes ütlema ei hakka....ja uurisingi...ja kuku või sõna otsese mõttes perseli(vabandust väljenduse eest) suurte kartulite eest pakutakse 8 senti??!!!??? Isegi suurtootjad on suures masenduses ja ei taha sellise raha eest müüa, mida siis väiketootjad peavad tegema? Peale maksma?

    VastaKustuta
  2. õudne! Kõik hinnad kallinevad, aga palgad jäävad samaks või isegi lähevad väiksemaks. Käisin hiljuti ühel töövestlusel, kus oli vaja tööd teha 5-6 päeva nädalas 8 tundi, kusjuures mõnikord ka öösel ja palgaks pakuti 300 eurot miinus maksud :-( Huvitav kas nad tõesti leiavad sellise palgaga endale töötaja ja kui siis, millise töötaja? Me võime end vaid lohutada, et kaua selline olukord kesta ei saa. Selline suhtumine peab varem või hiljem muutuma ja loodame et ikka varem.

    VastaKustuta
  3. Ma arvan, et tegu oli vahendajaga, kes "võitles" enda tasu eest ja otsis lolli.See vaata ise hinda ajab õlgu kehitama, helistasin suvel ühele viljamüüa kuulutusele ja sealt vastati hinnaküsimise peale, et mis te pakute?Möh, selle peale, mida ma oskan rääkida inimesega, kes ise hinda ei tea küsida.Sama sinu ostjaga, paku siis enda hind, saaks kaubeldagi...kuigi jah, 8 senti kilohinnaga ei teki isegi mõtet kauplemisele...

    VastaKustuta
  4. No pakkusin enda hinna, mille peale ta kõne kiirelt lõpetas ja ütles, et meil ole ole millestki rääkida....no sellise suhtumisega pole tõesti millesti rääkida...

    VastaKustuta
  5. Meie ostsime tuttavalt mahetalult 30 senti kilo ja tundus nagu odav...kui vaatad mis poes "tavakartul" maksab. Et kui palju vaeva tegelikult kogu see kasvatus võtab, kogu pere panus ju.
    Kas otse turul ise ei ole mõeldav müüa?

    VastaKustuta
  6. Hetkel on vähemalt Kärdla turul(ainuke turg) selline olukord, et kohe mitte see kartul ei lähe, ise pole küll käinud, aga naabrnaine käis terve suve kuni sügiseni ja siis arvas, et kõik...enam pole lihtsalt mõtet käia, kui isegi sõidu raha tagasi ei saa....ja teiseks see, et mul lihtsalt pole sellist aeg, et istuda-külmetada turul ja oma aega surnuks lüüa, et siis paari kilo seal maha müüa...
    Aga hea uudis on see, et on lootus oma kartulid Kärdla Selverisse müüki saada, nõusolek nagu anti, aga ootan käsku kartulite toomiseks :)

    VastaKustuta
  7. Mina ostan kohe rõõmuga edaspidi Selverist Hiiumaa kartulit eriti nüüd kui tean, et see teie maade pealt pärit võib olla. Ausalt!
    Edu sulle töökas naine!
    /Inga

    VastaKustuta