Flash Calendar- Nature Theme

teisipäev, 5. aprill 2011

Selle aasta esimesed



...külalised on ka nüüd käinud. Seekord olid nad pärit Inglismaalt ja käisid siin suisa kaksi - mees ja naine..Nick ja Anna. Olen mõelnud, et küll mul on ikka vedanud nende wwoofijatega, alati nii mõnusad ja toredad inimesed, et lausa kahju, kui nad ära lähevad. Paraku nad siin kaua saanud ollagi, tulid reede õhtul ja läksin täna lõunase praamiga, eks neil ka vaja tööle tagasi minna. Mees oli vaba kirjanik-ajakirjanik-õpetaja ja neiu vabakutseline kunstnik-õpetaja. Ja jube vahva oli vaadata - kui üks käis ringi fotoaparaadiga ( õhtul jälle paberi ja märkmikuga ja romaani kirjutades), siis Anna liikus ringi paberi ja pliiatsiga, et kõik meeldiv üles joonistada - nii said joonistatud jäine sääretirp, laudas loomad, mina kudumas või klaverit mängimas ja Nick voki taga ketramas. Nimelt ei andnud neile kummalegi rahu see, et proovimata jääks nii kraasimine kui ka ketramine. Ega kederus nüüd väga kergelt ei tulnudki ja pusimist oli ikka omajagu - kord oli jämme, kui köis ja kord peene, kui 100 numbrine niit. Küsimuse peale, et mida ma selle pusaga siis pärast ette võtan ja kas üldse kasutust leiab oli mul juba vastus olemas - idee oli pärit siit ( ja mulle ikka kohe väga meeldis) ja arvan, et sellisena see väga ebaühtlane lõng on täiesti asi omaette. Tegin seebikoti, et end ikka korralikult puhtaks saada.
Siin siis mina koon ja õpetan ketramist, Nick ketrab
ja Anna jäädvustab kõike seda paberile

Pesuomadustest lubati mulle kindlalt kirjateel märku anda, aga vähemalt said endale peaaegu enda tehtud( minu kootud) pesukäsna :D Nemad olid igastahes väga rahul :D
Siiski sai peale ketramise ka laupäeval hunniku villa pestud ja oleme üsna mitme täidetud puukonteineri võrra ka rikkamad....Ilm oli aga vastavalt külalistele - et neil ikka kodusem tunne oleks, siis sombune, udune, pilves ja veidi vihmane :P

11 kommentaari:

  1. Ahaa, lahe! Värsked ketrajad suudavad vahest ka pehme villa nööriks lasta, st ei osata veel hinnata kas keerdu palju või vähe. Kui lõngas ei ole ruumi viltumiseks siis jääb ta ka pestes nööriks, ja käsn ei viltu ära. Samas on vilditud käsn ka väga hea pesuvahend :) Anna mulle ka teada kuidas pesukäsnaga rahule jäädi :)

    VastaKustuta
  2. Jah, egas ma nüüd neile seda kõige paremat villa kätte ei andnudki ja õieti tegin :P Eks nad pidid kõigepealt selle villa venitamise selgeks saama ja et nad seda keerdu näppudest kaugemale selle tordi sisse ei laseks...aga see oli nii keeruline, kuigi pean ütlema, et südikus viib sihile ja lõpus hakkas see tunnetus ka neile tulema :D Oleks nad veel paar päeva harjutada saanud oleks vast ka asja saanud. Arvan, et sest pole ka midagi, kui keerd sellel käsnal veidi tugevam on, ehk siis kraabib seda nahka vähe efektiivsemalt :D Aga tulemustest annan sulle kindlasti teada. Tegin nüüd ka teise käsna, kus nende lõngale tegin natuke seda robustset lõnga juurde, kasutades ära seda väikese kraasirulli pealt tulevat sodivilla ( läks täiesti kenaks efektiks :P ), kuna lõng selline jämedam, siis kasutasin ka nr 6 vardaid ja vähemalt enda arust sai tulemus päris hea...pesuomadusi kuulen hiljem, sest selle saadan ka neile ( neid ju ikkagi kaks ja kuda nad siis ühe käsnaga kahekesi pesevad...) Aga kui sodivärki juurde saan, teen endale ka :D

    VastaKustuta
  3. Selle käsna jutu peale - naljaks muidugi - tea Monika kas ma ikka need hobese jõhvid raatsin ää anda, kes teab kui hea kraapiva käsna neist veel saaks. Aga kadedaks teeb, et noorem generatsioon keelt valdab (mõni vanem ka) ja mina nagu ... pean sõbra abi paluma. Vot ei jõua kõike võin enda vabanduseks vaid öelda :)

    VastaKustuta
  4. Jah, see hobuse jõhv oleks ju eriti äge variant :D katseta ära :D

    VastaKustuta
  5. :)
    Kitsi vist ei pügata? :P aga nende karvastik peaks sobima nuustikuks. Mine kammi kitse natuke :P

    VastaKustuta
  6. Kitsi pügatakse küll, olen näinud näituse pilte kus nad nagu koerad paela otsas poseerivad ja karv pügatud, a see ju hea mõte kiu-guru, Kairel palju kitsi ja mõne pikakarvalise omast saab kindlasti nustikulõnga, mu loom lühikese karvaga ja peale villa vahetust nagu Hiina harjaskoer roosa nahk paistab :) Selline üks pügatud kits
    http://novocreamseparators.com/blog/clean-separation/milk/

    VastaKustuta
  7. Paar mu kitse ajab iga kevad tortidena aluskara, milles on ka hulgi neid kõvasid karedaid kiude, ehk peaks tõesti proovima? Vahest olen nende karvastema udaraümbrust ka püganud, aga paraku jõudsin kõik enne Moonika hea idee lugemist ära visata...aga eks tulevikus olen targem ja proovin ära.
    Pügatakse angoorakitsi ja nende vill on mõnnalt pehme...nuustikut ei saa

    VastaKustuta
  8. :) See kits oli nii naljakas @Ülle. Ma olen harjunud nägema ikka karvaga loomi.
    Kaire kui sul villatordis siis kraasi peal saab alus ja pealiskarva kerge vaevata üksteisest eraldada. Paned villatordi kraasi peale ja tõmbad. Mõned inimesed tahavadki pehmemat nuustikut :) Siis võib ju angoorast ka teha :P

    Varsti näeme ilusate soengutega Kaire kitsi, kõik nagu just juuksurist tulnud :)

    VastaKustuta
  9. Paraku see kits seal lehel ei ole mitte pügatud vaid loomulikult selline "paljas", nagu meie lehmad....

    VastaKustuta
  10. Vaata saba otsas tutti:) Ameeeriklased on ullud, käivad näitustel nagu koertega...Sulle paremat, ole tugev...

    VastaKustuta
  11. Aitäh sulle Ülle toetuse eest ja vabandan ulgumise pärast...aga lained just hakkasid kokku lööma ja kogu see jama jõudis siis päriselt minuni...

    VastaKustuta