Flash Calendar- Nature Theme

teisipäev, 12. aprill 2011

No kohe ei saa....


Tänase päevaplaani sisse kuulus mul jälle veidi villapesu, niisiis ma hommikul kõigepealt olingi villakoti kalla, et harutada välja villakuid, et need siis vette likku panna. Ja seal ta siis oli - teiste tavapäraste karvade seas tuli välja üks väga kena värk. No kohe tuli peale selline kihk, et kui prooviks sellest otse teha lõnga, ilma pesemata.... villa puhtus isegi lubas seda. Nii ma siis korjasin osa seda kaunist kraami välja ja lõpetasin oma käsil oleva töö ning siis kohe kappadi-kappadi oma villakraasi manu :P Ütleks, et päris ilus tuli ja loomulikult tegin kohe vokil mõned keerud ka peale, et veenduda selle kedratavuses. Olen rahul. Käitus nagu oleks tallevill, aga seda ta kindlalt polnud, sest need mul juba kõik pestud ja kohe algusest ka eraldi kottides. Küll on hea, et kui nüüd endal see kraas ja ka teadmised ketramisest, saab kohe oma mõtted teoks teha, enne lihtsalt ohkasid oma kena villatuusti otsas ja unistasid, et milline see lõngana välja võiks näha....
Eile tegin veel sellist robustsematja veidi kirjumat lõnga...ikka selle nuustiku jaoks, mis mul pooleli jäi. Kasutasin üht hästi pikka ja võimalikult kollast villa. Kõigepealt kraasisin korra... enamvähem kõik jooksis ilusti suurele rullile...kui aga teistkorda läbi hakkasin ajama, siis miskitpärast tahtis enamus minna väiksele rullile. Olin ääretult kuri, et nii läks ja veel kurjemaks sain, kui tahtsin seda sealt kätte saada, sest see vill osutus ikka ääretult sitkeks ja kõvaks ja kohe mitte ei tahtnud sealt lahtitegemise kohast katki minna ( ega see suure rulligi pealt tahtnud ära tulla, nägin kurja vaeva) Seega otsustasin, et teinekord ma nii pika kiuga villa teist korda enam masina vahelt läbi ei aja...nii ma tegingi ja tulemus ei jäänud mitte halvem, sai juba esimese korraga kenasti need kiud ühtpidi. Õhtul tahtis Gabriel kangesti korrutamist proovida ja seda ma vähemalt selle lõnga puhul ei saanud ju talle ometi keelata :D Aga ütleks, et tal tuli see väga hästi välja - mina muudkui tallusin, mõtlesin omi mõtteid ja Gabriel muudkui söötis seda lõnga voki sisse :D Ja õhtul saingi lõpetatud pesunuustiku kudumise - seekord siiski mitte seebikoti vaid kohe sellise pika, et selga ka saaks pesta :P Täna õhtul teen kohe proovi ära, sest plaan sauna teha...

5 kommentaari:

  1. Autš , kuidas ma selle postituse olen maha maganud, väga väga kenad lokikesed. Tead ta kipubki väiksema peale koguma küll, aga sest pole ullu kui suurema rulli pealt villa maha võtad siis enne teist korda läbi ajamist tee mõned tiirud tühjalt ja ta korjab väiksema pealt jälle üles. Lase kindlasti kaks korda läbi, ühest on vähe. Ja vähehaaval sööda villa, mitte palju korraga ning aeglaselt vänta, nagu oma juustegagi, ilusti ja pehmelt nagu kammiks. Jäin nüüd seletama siin, sa nagunii tead juba :)))

    VastaKustuta
  2. Tegelikult ei maganud sa midagi maha, ma postitasin selle koos kitsekest looga :D
    Kraasimisega olid sellised lood, et ma just ennem tegin selle väikse kraasi tühjaks, kuna seal peal oli must vill... ja sellepärast ma ei saanudki aru,miks ta esimesel korral ei vedanud mitte midagi sinna peale ja teist korda, kui juba enamus kiude oli ühtpidi, siis hakkas järsku vedama..pea pool läks väiksele kraasile. Ja varsti tegin uue samasugusest villast kraasi ja siis ei lasknud teist korda läbi ja kedrates ei saanud ma mitte kuidagi aru, et oleks teistsugune olnud. Olen nõus, et lühema villaga pean kindlasti mitu korda läbi kraasima...nii tegin ma ka selle villaga, mis siin pildil ja alles siis nägin, et oli ketramiskõlbuliku materjaliga :D Aga see ülipikk vill....no ma ei tea....
    Jah...olen ka selleni jõudnud,et mida vähem söödad, seda parem on :D Aga tänud õpetuste eest, hea et mul on vähemalt kelle käest nõu küsida ;)

    VastaKustuta
  3. Villad mängivad nii erinevalt, see pole aint pikkuse küssa, eks ta ole kaugjuhtimise teel siin seletada, ma peenvilla kuskil 3-4 korda lasen läbi,oleneb mida teen ja väikeselt rullilt tuustaka vabrikuvillakotti panen. Aga sina ketra ja näita ikka teistele ka :)

    VastaKustuta
  4. Väikese rulli ümber hakkab siis villa kerima (rohkem siis) kui sa villa kinni hoiad. Pane vähe villa korraga sissesöötmislauale (mitte liiga vähe- siis ei toimu suurt midagi) ja vänta, nagu Üllegi soovitas, pigem aeglaselt. Oleneb villast aga ma lasen enamasti ka kaks või rohkemgi kordi läbi. Kui ma segan erinevaid villasi, siis ei tee ma seda kunagi kohe esimese korraga, vaid kraasin kõik enne eraldi ära ja siis alles hakkan kompunnima oma kompotti :)
    Edu sulle . angoorat on väga mõnus kedrata :)

    VastaKustuta
  5. Väike rull "keeb" üle ka siis, kui vill on väga lühike.

    VastaKustuta