Flash Calendar- Nature Theme

neljapäev, 24. veebruar 2011

Viie tissiga emme


Tänu mu heale sõbrale Küllile, kes tänu jääteele Saaremaal käis, on mul nüüd viie tissiga asendusemme :D Loodan, et see teeb mu elu tunduvalt lihtsamaks ja hoiab kokku mu aega.
Esimene kord oli see söömine meil ikka vaevaline.... suure vaevaga sain luti neile suhu, tõmmati ka paar miitsu ning siis tuldi suure rutuga mind puksima. Ma täiesti sain nendest aru, sest need lutid on palju tugevamad kui mu lutipudelil ja neist piima kättesaamiseks tuleb teha palju rohkem tööd ja nad niiväga lootsid, et saavad selle söögi kergema vaevaga minu käest kätte. Teine kord läks meil juba palju paremini - suurem ja tugevam poiss tõmbas end hooga piima täis, aga väiksem lootis vahelduva eduga minu käest piima saada. Aga kui suurem oli end paksuks imenud, saatsin ta enda aeda tagasi ja jätsin väiksema üksinda rahulikult seda piimavärki uurima - panin tite tissile ning ise läksin nende seisulammaste juurde, et nendegi lapsed süüa saaksid. Siis kuulsin kõva nutukisa selle pisise lapse poolt, kes piimaämbrit pidi lutsima jääma...natuke kisa ja siis tuli vaikus.Enda natuke upitades nägin üle aia, et väike oli ämbri kallale läinud :D Jeeee..pihta sai :D
Täna hommikul oli asi juba väga ilus - mõlemad said hoobilt aru, et tuleb kohe kõhu täitmiseks piimaämbrit puksima minna. Jätsin nad rahulikult sööma ise minnes nende ebanormaalsete emmede juurde vahtima... Plaan teha lõpuks sellistele lastele eraldi nurgake, kuhu panen selle ämbri piimaga, ehk saan isegi terve päeva piimaportsu sisse panna, siis ei pea vahepeal nendega tegelema - see oleks kõik ideaalis. Külma piima pidid talled jooma vaid tarviduse pärast, sooja mõnu pärast, seega kasulikum on sees hoida külma piima. Selline pidi olema Norra lambakasvatajate kogemus ja praktika

4 kommentaari:

  1. Üks rääkis, et ta tegigi selle vea, et andis isu pärast talledel süüa sooja piima. Tulemuseks, et talled ei hakanud koresööta sööma, magu ei arenenud ning kevadel rohu peale lastes surid kõik maha :(

    VastaKustuta
  2. Hmmm...sellist varianti polegi veel kuulnud, aga võtan igaljuhul arvesse. Hetkel olen neile siiski kolm korda päevas seda sooja piima andnud ja praegu nad küll näksivad heina-vilja ka :) Ju siis see külma piima variant peakski kõige õigem olema vähemalt sellisel juhul, kui tahad piima kogu aeg ees hoida.

    VastaKustuta
  3. Meil tekkis ka huvi selle asendusemme vastu, kas meile ka avaldaksid koha kust sellist ämbrit osta saaks;)

    VastaKustuta
  4. See konkreetne on ostetud Saaremaa talupoest, aga tõnenäoliselt saab seda ka mujalt. Tegu on AlfaLaval tootega, ehk aitab nimi paremini tooteotsingul ;)

    VastaKustuta