Flash Calendar- Nature Theme

reede, 4. veebruar 2011

Peaaegu pooled valmis....

....ja tuleb aga juurde ... ja suure hooga... hetkel valmis siis 76 talle ja poeginud on 47 lammast.
Alustame siis ööga... Kella kolme aegu oli mul jälle telefon äratama pandud, aga kui ma kaamerasse vaatasin, siis nägin juba uusi kodanikke rahulikult emme all tissimas. Esialgu ma ei plaaninudki lauta minna, aga siis tuli mul mure kolmikute pärast, kes eile sündisid. Tundnus, et emme ikkagi natuke nügib liiga palju seda viimast talle ja ta tahaks kindlasti süüa. Nii ma siis lauta läksingi, söötsin talle kõhu täis, hoides emmel kätt natuke turja peal, et ta saaks aru, et peab paigal olema...mind ta vist natuke respekteerib ja siis ära ei marsi, kuigi üritab üht talle liiga usinalt ninaga togida...
Aga siis öistest lastest....üks mustapealine oli valmis saanud ühed kenad kaksikud - pruuni tüdruku ja valgema poisi. See pruun on praegu küll väga põnevat värvi, kuid ega ta selliseks paraku jää...
Kiikasin siis ka teise aeda ja sealgi oli valmis tehtud üks üksik poisslaps, tundub et tema oli natuke siiski varem sündinud, kui need kaksikud.
Edasi kulges öö rahulikult ning ma püüdsin isegi magada, mida ma paar ööd tegin kehvasti...
Aga keskpäeval sain veel ühe üksiku tüdruku....
Kella nelja paiku sain järgmise üksiku talle, seekord oli poiss. Nii lõunane tall kui ka see olid päris kopsakad - 5 kg-sed talled.... ja hästi tragid ka :D
Kella 6 paiku oli jälle poegimist märgata ja seekord üsna mitme lamba poolt....oli tunne nagu oleks seal laudas mingi võistlus, et kes enne valmis saab....
Enne sain kaksikud, kuid need vajasid natuke abi, sest esimesel tallel ei olnud tulemas mitteüht jalga, vaid pea. Tuli siis need jalad üles otsida.... üks t poiss käes, saime natuke hiljem teise poisi ka... aga probleem oli mul hoopis selle eelmise poegijaga, kes kella 4 aegu samas aias ka talle sai.... oli teine liiga üliagressiivne ja värbas kangesti üht talle endale. Päris väe-võimuga ajasin-hirmutasin-lükkasin teda uutest kaksikutest eemale - segadust kui palju. Kui väike õhuruum valeema ja tallede vahele tekkis, surusin kohe võre nende vahele, sest kartsin, et asi võib väga koleda tulemuse anda. Õnneks pärast seda rahunes ta päris kiiresti maha, kuna ei saanud enam võõrast last lakkuda.

Samal ajal pressis teises aias järgmine lammas... tormasin sinna.... seal saime ühe suure poisslapse...jätsin emme temaga toimetama ning tormasin tagasi, sest juba kolmas lammas poegis....
Üks must lammas, keda ma tegelikult eriti nagu ei oodanudki veel, sest ei paistnud tal ei tussu ega tissi... aga näe, poegis... Jõudsin tema juurde, kui üks tall oli välja punnitatud - pisike valge ja tagurpidi ning koti sees, just vulpsas välja.... aga paraku ta süda ei töötanud mitteüks raas, ei aidanud ei mudimine ega raputamine. Kuna tegu oli väikse tallega, siis oli tõenäosus sealt veel üks tall saada.... ja sealt ta tuligi... veel üks poiss, kellega oli kõik kõige paremas korras.... ja siis võta näpust, tuli kolmaski, kellega ka kõik korras. Võibolla oligi parem, et alles jäi vaid kaks talle, sest vähemalt minule tundus, et ega seal kolme jaoks piima küll poleks jagunud....
Aga poegima hakkab veel üks lammas. Vaatasin üsna tükk aega, et kas ikka hakkab poegima või mitte, sest tagumik oli väga hele, kuigi kõht on niiiii alla vajunud kui veel võib olla ja tiss on ka ilmatusuur... Nagu ma ka ükskord mainisin, et igakord ma seda tagumikku ei usalda.... aga igaljuhul käib ta seinaääri mööda ja ajab oma tagumenti kõveraks.....


3 kommentaari:

  1. Sul on ikka töised ööpäevad :)))Aga valvama peab ,nagu näha.Muide, Kuks ütles oma loengus ka, et kui ei valva, viskad laipu välja...ja ma olen 100 % nõus.Ka väike abi võib olla suureks abiks :)jaksu sulle ja jaksu värsketele emmedele.

    VastaKustuta
  2. Tõsised ööpäevad-tööpäevad mul tõesti...
    Tead, seda Kuksi ma tahaks hirmsasti ise ükskord kuulata, sest tean, et ta on hea.... aga Hiiumaale ta veel paraku loenguid pidama ei ole tulnud ja mandrile sõita on jube keeruline.
    Eks valvata ikka tuleks ja kui end liiga lõdvale lased ja mõtled, et ehk midagi ei juhtu vat siis just juhtub. Kuid õnneks see aasta ei ole minu süü tõttu veel keegi hukka saanud, aga eks mul veel pooled ees, loodan, et jagub seda jõudu-jaksu ka piisavalt ja mind mõni öö ka edaspidi magada lasevad ;)

    VastaKustuta
  3. Kuksi loeng on praktiliselt sõna-sõnalt maavillaste lehel olemas.
    Kogu see parasiiditõrje jäi minul igatahes segaseks, oleks tahtnud rohkem konkreetsust, skeemi jne.Ja koolkonnad on vist ka erinevad, kes mürgitab stabiilselt, kes isenditi, kes vaid leiu puhul.Võta krt. kinni.
    Ja osasid haiguseid meie hobipidajana ei näe oma elu jooksul ka mitte.Kui selline arst üle Eesti ükskord aktiivselt praktiseeriks, siis võiks rahulikult ka magada, iga küsimus leiab vastuse.

    VastaKustuta