Flash Calendar- Nature Theme

esmaspäev, 21. veebruar 2011

Lõpusirge paistab.

Nonii... nagu ma kommi juba kirjutasin, siis olen natuke oma uudiste pajatamisega laisaks jäänud, seda osalt seetõttu, et aega napib ja teiseks, et piltide üleslaadimine ajab mind täiega närvi. Aga katsun enda nüüd parandada ja annan teada, mis meil siis ikkagi toimub.
Ei teagi kust nüüd alustada.... kuna tallesid just igapäev ei tule.....Aga alustame siis kõige värskematest uudistest... täna hommikul sain ma ühe poisslapse... Ülemöödunud õhtul sain ühe noore lamba käest tütarlapse, kuid see emme sai vist ka sünnijärgse depressiooni ning ega ta tallest väga huvitatud polegi. Esimesed paar tissitamiskorda läksid suht vaevaliselt, kuna tuli lambaga ikka päris kõvasti riielda, siis ta andis alla ning minu juuresolekul on ta nõus ka oma talle toitma, kuigi väikeseks probleemiks on see, et tal on vist päris korralik piimaand ja kahe imetamise vahel jõuab udar üsna täis saama ning siis on utel vist veidi emamugav tunne, kui tall imema hakkab ning annab kohe jalaga..... kui aga tiss vähe tühjem, siis pole nagu probleemi. Aga ehk saab asja.Suur lootus sellepärast, et isegi see kõige idikam lammas, kes lausa talle tagumikust hammustada proovis, on oma talle iseseisvalt toitma hakkanud ja ma ei peagi väga kõrval passima :D Lihtsalt peab endal väga suur härjakannatus olema.....
Üks vanem lammas, kes ka üks hommik kaksikud tegi, tahtis ka oma teist talle hüljata, tõenäoliselt seetõttu, et üks talledest oli pikaks päevaks oma emmest väga kaugele jäänud. Nüüd istuvad nemadki nurgakeses ja mina pean ta aias seisma, et vaadata, kuidas tall sööb...no on alles tobe ma ütleks. Piima tal jagub, nii et mina ka alla ei anna.
Aga nagu postituse pealkirigi ütleb on mul käes päris lõpusirge, sest tegemata on vaid üks noor lammas ja 3 tegijamat utte, kes ka peaks iga hetk pudenema hakkama. Ülejäänud viimast 5-6 lammas teevad ka mai alguses( panin detsembri algul uuesti jäärad sisse...küll noored, aga ikkagi jäärad....,) aga hetkel ei paista ei tissi ega tussu ja vähetõenäoline et need ka paari nädalaga tulema hakkavad, aga eks näis.
Täna sain ma laudas lammastele pärast söötmist viimast pilku heites jälle ebameeldivuse osaliseks....ühel lambal, kel on üksiktall, on tulnud ühte udarapoolde päris tugev põletik. Vaatasin, et miks ta niimoodi keset aeda nonnib, kui kõik teised söövad...esimene asi oli vaadata udarat, mis juba tagast vaadates ei paistnud väga ilus välja - üks pool oli punane ja turses, katsudes kõva, kuid piima õnneks tuli, kuid siiski klimpidega pooleks. Ruttu sai tehtud antibiots, lootuses veel asja päästa. Vähemalt kolmikute emme, kellest ma ka varem rääkisin ja kel ka ühel poolel oli põletik, sai täiesti korda :D

3 kommentaari:

  1. Udarapõletik on üks kole vastik asi.Ma olen korra maadelnud , enda lollusest tookord, ühe lamba kaugele arenenud udarapletikuga kuni ühe udarapoole ära kukkumiseni.Nüüd oskan vaadata,tol korral olid loomad karjamaal, talled all söömas ja ma ei osanud uneski näha, et siis võib udara põletikku lüüa.Arvamusi oli ka kahte tüüpi, et üldse mitte lüpsta välja ja välja lõpsta.Mina tegin viimast varjanti.Aga raviks antibiotsi ja viina ning õli seguga sai ka udarat ennast määritud(lisaks sel korral ka veel višnevski ja lilla lahus, oeh, küll oli õudne värk).Aga lammas ise andis veel mitmed talled, kuigi pidin piima juurde söötma.

    VastaKustuta
  2. on jah üks nõme asi, eriti kui ei satu kiiresti jaole. Mul eelmine aasta ühel lambal ka üks udarapool lõheks ja hakkas mädanema. ...ei märganud, kuna tal oli selline väiksemat sorti udar ja jalgevahelt eriti hästi välja ei paistnud...tegime lõpuks hädatapu :(
    Aga kas ma sain sinust õieti aru, et sinu lamba udar ei taastunudki?( et kui talledele lisasööki andsid kogu aeg?)
    Väljalüpsi kohta ütles mulle üks arst, et seda tuleks kindlasti teha, et udarast käiks võimalikult palju piima läbi, et seda puhastada...hetkel usun seda....

    VastaKustuta
  3. See udar lausa tuli küljest ära :P,nüüd teeks ehk hädatapu, aga tookord ...kahju oli.Esimene lammas meil ja omamoodi maskott.Hiljem, kui tal talled olid, siis andsime juurde, sest travaliselt poegis kaksikuid tallesid.Ja ühe udaraga nad söönuks ei saanud.

    VastaKustuta