Flash Calendar- Nature Theme

kolmapäev, 16. veebruar 2011

Ei jõua

Andke andeks, aga ma lihtsalt ei jõua siia mitte ridagi kirjutada..tahaks, aga ei saa..ja kui õige aeg on möödas, siis kaob emotsioon... Kogu mu aeg ja energia kulub lollide emmede tallede lutitamistele-kinnihoidmistele ja nii vähemalt neli korda päevas, lisaks veel mõned sünnid ja lammaste söötmised. Iga asi võtab nii palju aega, et jube kohe. Ja siis tahavad mees ja lapsed ka veel süüa...ning tubede koristamisest ma üldse ei räägi, saab ainult hädavajalik tehtud.
Aga üldjoontes väike kokkuvõte, mis mul siis vahepeal olnud....
Nagu varem mainisin, siis noored emmed ajavad mu see aasta lihtsalt hauda...ma ei mäleta, millal mul nii palju selliseid totusid oli.... Eelmine aasta oli mul veel palju rohkem noori esmapoegijaid ja selliseid jamasid mul ei olnud. See aasta need soomelamba veresusega uted on ikka nii idikad, et jube. Kes ei taha algul tissi alla lasta, kes ei võta üldse omaks. Nurgaaiaga olen siiski esimese tissitamise mure lahendatud saanud, aga passima pidin ikka. Mõni teeb kaksiku ja teist ei taha, teine teeb üksiku ja ei taha ka seda, kuigi algul tundus kõik väga ilus olevat - käis järgi, mokitas, lakkus ja otsis...mõtlesin, et ei peagi panema nurka kinni....läksin tuppa ja jälgisin natuke kaamerat ja näen üllatusega, et hakkab järsku teda hoopis peaga puksima....Jälle lauta tagasi ja nurka kinni... aga seegi ei aita, kasvõi hammustab oma talle tagumikust. Sellest on nüüd möödas pea nädal ja nüüd hakkab asi ilmet võtma. Täna nägin esimest korda, et tall oli ka ise korraks tissi alla, muidu pidin ma kogu aeg lamba kõrval seisma ja vaatama, et ta teda väga ei hammustaks ja jalaga ei lööks...on alles loll... see lammas läheb kohe kindlasti sügisel lihaks....
Esmaspäeva õhtul sain kaksikud, kuid teist talle emme ei tunnista...sain vist jälle lutitalle....
Eelmine nädal oli selline juhus, et emme tegi talle ja kõik tundus korras olevat ja üsna mitme tunni pärast tuli teine tall ja arvasin juba et too on surnud, aga ei olnud....kuna ei näinud täpselt millal ta sündis, siis oli ta paraku jõudnud veidi alajahtuda ja emme alt imema ei hakkanud, kuigi ema nagu lakkus teda. Viisin ta korraks tuppa heintega vanni sisse ja soojendasin , kuna temteratuur oligi nõksu alla 37 kraadi. Üsna kiiresti saime õige temperatuuri, tallel tuli söögiisu ja ilus vaakum sisse ning viisin ta uuesti lauta emme juurde, kuid enam ei arvanud ema temast eriti midagi... korra isegi arvasin, et kõik on korras, kuid siis hakkas teda põlgama...nii sain ma esimese lutitalle....
Teine lutitall on üks kolimutest, kes sündis väikese sünnikaaluga ja ei jõua oma vennade kõrvalt mitte enda kõhtu täita...
Teise hüljatud kolmiku panin ühe kasuema alla, kellel on vaid üks tall ja ise on nii lahkelt oma piima jagamas..ehk läheb õnneks ja toidab täiesti selle talle ka ära, hetkel anna natuke siiski juurde ka...
Aga siiski on kõige suuremaks mureks need noored uted....mõni on veel poegimata...ehk läheb nüüd paremini...ja nii arad on nad ka :(
See oli siis väike nädala kokkuvõte...pildid panin ma juba mõni päev varem, kui laevapeal istusin ja korra end mandril külmetamas sai käidud...kahju vaid, et ei jõudnud Vana-Olevi karvaseid vaatama minna... nii oleks tahtund, ainult väike lehva-lehva sai läbi autoakna tehtud :P....ehk teinekord jõuan...laupäeval lubati ka jäätee avada...ehk avab ka minule mõne tee :D

7 kommentaari:

  1. Jõudu ja jaksu! Ehk läheb varsti veidi kergemaks.

    VastaKustuta
  2. Tean omast käest, kui vihale ajab üks "loll lambaema".Pea vastu.Jaksu.

    VastaKustuta
  3. Tõesti jõudu sulle vaja! Magada ka ikka saad üldse? Ja kaua sa pudelist söödad? Me eelmine aasta andsime pea 3kuud, rumalad, oleks võinud juba 6näd lõpetada :P

    VastaKustuta
  4. Viha kees mul ikka ükspäev päris kõvasti ja tahtis väga-väga tugevalt väljatulemist....lammas oli ikka niiii loll ja ma arvan, et ma solvaks juba teisi lambaid, kui ütleks, et ta on loll kui lammas....
    Aga Marjule....6. nädalal on liiiiga vara, siis ei saa sa temast veel mingit asja, liiga noor, et ainult heinast-rohust-viljast elada... 2,5 kuud peaks ikka söötma. Kes sulle ütles, et võib lõpetada juba 6. nädalal?
    Magamise kohta niipalju, et mõni öö ikka kipub magamise tähe all ka minema, aga siis võtavad mitu ööd järjest, kuigi eks mõne tunni ikka saab silma looja lasta :p
    Tulin just laudast ja tundub, et täna öösel saan küll lauta minna, sest üks noor must lammas hakkab poegima, kuid tegin juba väikese ennetustöö ära...panin ta juba varakult nurka üksi kinni :P...samast aiast oli üks noor emme siiski ka üllatuslikult varem salaja talle valmist teinud, avastasin seda alles õhtul söörma minnes, kuid õnneks oli kõik korras ja emme tubli :D See oli mu selle aasta kõige noorem poegija - sai just 19. jaanuar aastaseks ja oli kogemata mingil eksitusel tiineks jäänud...Aga tall on ilus ja tragi...

    VastaKustuta
  5. Selle 6 nädalase võõrutuse kohta lugesin mäletamise järgi soomekeelsest raamatust, aga see puudutas muidugi selliseid tallesid, kes on hästi arenenud ja kui on väga head sööta anda..Ja seal soovitati just kõige tugevam tall pudelile võtta, et väiksemale on ema hool ikka kõige parem, suurem saab ka kunstlikult hakkama.

    VastaKustuta
  6. Jah, kui hakkad kohe suurt talle kasvatama, siis võibolla on tõesti sellest tekstis õigus. Kuid tavaliselt jäävad lutitada just sellised, kes ema poolt hüljatud või need, kes emme alla löögile ei pääse. Mul poleks lihtsalt südant, et võtan emme poolt hoitud talle ta alt ära...väikse puhul võtan asja nii, et kui saab asja, siis on kõik hästi ja kui ei saa, siis on looduslik valik...Aga püüan igati teha nii, et siiski saaks asja, lihtsalt surema ma küll jätta ei saa( kuigi mõned praktiseerivad ka sellist meetodi)

    VastaKustuta