Flash Calendar- Nature Theme

reede, 14. jaanuar 2011

Viimased ettevalmistused

Kuna meil juba esimesed talled õnnelikult laudas ringi lippavad, siis see tähendab ainult seda, et varsti on neid seal väga palju..... ja see omakorda tähendab seda, et tuleb kiiresti-kiiresti laut seada sellisesse korda, et talled võiksid sündida. Korda sättimise all mõtlesin peamiselt kahte asja - söötmete tõstmine ja kaamerate üles panemine.
Kuna sel laudaperioodil pole me veel söötmeid tõstnud, siis oli viimane aeg ka seda teha, sest lambad kippusid juba sööma põliti ja eriti ohtlikud madalad söötmed poegimise ajal, kus äsja sündinud totud talled igale poole kipuvad koperdama ja ronima... ronivad söötmesse ja sealt enam välja ei oska tulla, mis tähendab, et nad võivad jääda söömata või veel hullem, ilma ternespiimata. Niiet enne seda suurt titetralli pidi selle töö hästi kiiresti ära tegema. Pärast seda tegime veel ühe suure aia kolmeks, et oleks tittedel vähem jooksumaad ja ärakadumisohtu...lisaks veel paremini jälgitavad ka.
Kõik selle saime kahe päeva jooksul tehtud. Pean järjekordselt tänama eelmise aasta investeeringut - Thaler ladurit, ilma milleta meilt tavaliselt ikka paar meest appi sai kutsutud, kuid seekord saime hakkama vaid Tiiduga kahekesi. Kõik see tehtud, lasin kolmandal päeval üles panna ka kaamerad, mis said suvepuhkuseks alla võetud. Nüüd on toast jälle kena vaadata, kuidas lambad ringi sebivad ja toimetavad. Kuid paraku jäid see aasta osad poegivad lambad kaamerate vaateväljast kõrvale, sest neid oli lihtsalt nii palju ja pidin nad paigutama teiselepoole lauta, kuhu kaamera levi ei ulatu.... aga ehk saavad hakkama, sest valisin sinna vanemad lambad, kes seni on ilusti omadega toime tulnud, ehk tulevad seegi kord.
Ja kui juba tõstmiseks läks, siis sai ühtlasi selle soojaga ka toas veidi mööbeldatud. Klaver sai kööki, arvuti uude tuppa ja sealt üks kapp endise klaveri asukohale. Hetkel tundub väga hea olevat, nagu oleks isegi ruumi juurde saanud :P
Veel sai mul see nädal totaalselt siiber ühe lambaostja ootamisest...no mitte ei tule ja mitte ei vasta ka telefonile...no kui ei taha lambaid, siis ei taha, kui kaua ma neid ikka pean temale hoidma. Sain hakkama sellega, et panin endale koha Märjamaa lihatööstuses ( minu loomakasvatusperioodi jooksul esimest korda :P ), kus ma saan vähe kindlama tehingu ja kindlasti ka lammastest lahti( lisaks kokkulepitud kuupäeval), sest kui mu utekesed kõik poegima hakkavad, siis on mul lihtsalt ruumi vaja...lisaks ei ole ma üldse kindel, et ma selle Märjamaa tehinguga rahagi kaotan, võibolla pigem võidan.... Turu otsimisega tegeledes helistasin ka ühele maalehes olevale kuulutusele, et ostavad lambaid ja tulevad ise järele...kõik oleks ju tore, aga minu arvamist mööda need inimesed teevad talumeestega totaalselt nalja, kui pakuvad lihakilo eest(tapetud kujul, sest pidavat nad need kohapeal ka ära tapma?!?) 30 krooni??!!!??? No selle raha eest võiks ma ju need lambad ka lihtsalt ära kinkida. Totaalne mõnitamine ma ütlen. Saatsin nad viisakalt pikalt ja helistasin Märjamaale, kust hind oli palju mõistlikum. Sama reisiga plaanin ka oma kitsed ära tuua ( kui jälle midagi viltu ei lähe)

5 kommentaari:

  1. Kindlasti ei tasu nende maalehest leitud kuulutuse meestega tegemist teha. Mul oli ka üks aasta lihalammastest vaja väga kiiresti lahti saada (nad lihtsalt ei seisnud elektrikarjuses- jooksid 6-10 korda päevas läbi, kuigi süüa karjamaal oli, maalambad püsisid ilusti seal samas aias) ja jäi samuti see kuulutus silma. Helistasin ja lubati tulla, kuid kohale kokulepitud ajaks ei tuldud ja siis uurisin ka seda tapmise asja- see ei ole seadusega üldsegi lubatud, et niimodi liha edasimüüijad lammast kohapeal tapavad. Ja no muidugi hind on ka naeruväärne.

    VastaKustuta
  2. Nu ku Märjamaale tulek, siis ma olen lihatööstusest kõigest 12 km ja võin kohvipaja tulele seada :)

    VastaKustuta
  3. Hei hei. Oleks ehk aeg blogis hinnad ka eurodesse arvestada, sest vaevalt et keegi tahab kartuli kilo eest 7 EURi maksta..... Soojade tervitustega Tiia!

    VastaKustuta
  4. Tead Ülle, käis minugi peast läbi mõte, et võiks nagu läbi astuda, kuid hakates arvestama kogu seda sõidupikkust, mis sel päeval on vaja maha kärutada ja tahtes veel õhtuks koju ka mingi praamiga saada, siis pean paraku seekord selle mõtte maha matma, pealegi on mehed roolis ja mina vist pean üldsegi koju jääma - kardan, et poegimisralli võib selleks ajaks tuurid üles saada, tissid nii paisuvad :P Aga kunagi tulen kindlasti, ma luban ;)( ma tahan)

    VastaKustuta
  5. Aitäh, Tiia hea vahemärkuse eest, kohe muudan ära....

    VastaKustuta