Flash Calendar- Nature Theme

kolmapäev, 26. jaanuar 2011

Üksikute poiste öö

Õhutul kella üheksa paiku nägin kaamerast jällegi poegib.... Aga kuna oli poistel magama mineku aeg ja Tiit oli ka öösel tööl, siis ei saanud ma kohe ka lauta tormata ning otsustasin poegimist kaamerast jälgida ja kui tõesti häda käes ja asi pikale venib, siis lähen vaatama....aga kõik läks hästi ja ma laudas ei käinudki....kõik said kenasti tissitud ja hoitud....piltki tehtud öösel, kui jälle lauta läksin...siis vaatasin ka soo üle, mis oli jälle poiss.

Kella kahe paiku ärkasin ei tea mille peale ja vaatasin siis ka lauta....üks lammas poegis. Tegelikult oli juba õhtul näha, et pepu oli muutunud väga punaseks ja tiss prinni. Kuna ta otsustas poegida just täpselt kaamera all, siis õnnestus mul teda jälgida üpris kaua...kuni selle hetkeni, kui märkasin, et välja tuli vaid pea ja üks jalg....nobedasti riidesse ja lauta...kuna tagasi mul teda ei õnnestunud suruda, siis võtsin kogu jõu kokku ning tirisin ta välja...õnnestus. Ilus poisslaps...teist muidugi sealt tulemas ei olnud....
Ja sai ka kõrvalaeda piilutud, kus ka mul õhtul üks kahtlane lammas jäi, kuid kaamera keeramise puudulikkuse tõttu ei näinud ma ka ta poegimist. Aga kõik oli õnneks hästi läinud ja valmis sai päris priske poiss...jälle...6 kg-ne tükkHommikul enne kaheksat peale suurt poiste hommikust saginat kiikasin uuesti kaamerat....ja siis selgus, et meie traksineu Täpike on valmis neist loobuma....oli algamas poegimine. Ja nagu ma arvasin, tulid seekord neid kaks tükki - seekord üks poiss ja teine tüdruk..mõlemad parajad pirakad - 4,6 kg tükk



6 kommentaari:

  1. Statistiliselt, kas sel aastal on jäärapukside või uttede aasta? Kumbade ülekaal tundub?Või on enam-vähem võrdne?

    VastaKustuta
  2. valitseb täielik poiste ülekaal see aasta - 12 tüdrukut vs 22 poissi....

    VastaKustuta
  3. :)Sa oled ikka tubli ämmaemand, küll sobrad sisemuses ja tirid niisama välja! Mina kutsusin kohe kui esimene väärasendi juhus oli, loomaarsti..noh näitas ette, ehk julgen ise ka kui vaja.
    Me just ootasime rohkem jäärasid, praegu 10/15 uttede kasuks- õnneks küll on laienemise ruumi ..
    Kui vanad sul need esmapoegijad on? Aastased?
    terv. Marju

    VastaKustuta
  4. esmapoegijad saavad nüüd see talv siiski 2 aastaseks. Ei soovita mitte enne 1,5 aastat paaritada, endal kehvad kogemused olemas. Nii soovitavad ka teised suured kasvatajad.

    VastaKustuta
  5. Ma olen kuulnud kahte sorti arvamust- et paaritada noored väiksema jääraga(nt maakas või gotland) või siis jah alles teisel aastal..meil vist polegi seekord noored neiud innelnud, aga mine tea.
    terv. Marju

    VastaKustuta
  6. Minu kogemus näitas seda, et kui paaritasin noored uted, kes poegisid järgmine aasta, nende talled olid sündides väga väikesed ja ega nad ei kasvanud ka väga( kuna emadel oli piima vähem)...lisaks need samad uted jäid kasvus tugevasti kinni...nüüd on küll natuke järgi jõudnud,aga võiksid paremad olla. Poegimisprobleeme ei olnud, probleem lihtsalt tallede suuruses ja emmede hilisemas kasvus.
    Aga kellel ei ole tallede ega lamba suurus oluline, siis võib küll ;)

    VastaKustuta