Flash Calendar- Nature Theme

teisipäev, 25. jaanuar 2011



Nonii...Esmaspäeva õhtul olid saabumas lõpuks ometi ka mu uued kitsed. Aga enne seda tuli päeval käia oma hambaid tohterdamas.

Aga koju jõudes oli Berta siiski jõudnud ära poegida, küll mitte väga palju varem, sest talled olid veel pikali ja emme hoolega lakkus neid. Hea, et kõik seekord hästi oli. Seekord sain ma ühe tüdruku ja poisi, tüdruk oli paarsada grammi raskem, kui poiss, kuid keskeltläbi olid nad 3,5 kg.


Siin siis terve selle aia tallederohkus, sest hetkel tundub küll, et poegivad põhiliselt ühe aia lambad...vist on nakkav :P
Õhtul siis saabusidki mu oodatud kitsed, aga vahetult enne seda poegis veel üks lammas, kes sai ühe ilusa poisi.... Kitsedest niipalju, et kui algul oli mulle lubatud kaks vanemat kitse, siis nüüd sain ma siiski vaid ühe vanema ja 3 nooremat....üks neist noortest läheb küll kohe naaberküll Süldele... Need noored on hetkel küll väga aravõitu, aga eks nad taha rohkem harjutamist ma arvan, sest nendega ei ole ju veel keegi tegelenud..üksi kasvanud, lüpstud pole....Aga kevadel peaks nad kõik poegima ja loodame, et kaup mida ma tegin oli igati õigustatud...aaaa...lendavad on nad aga küll...nüüd on mul lisaks tiibadega Liivile veel paar tiibadega looma ;D Aga ühe väga hea asja peab nende kohta küll ütlema, et nad on omavahel ikka äärmiselt sõbralikud...isegi ebakitselikult sõbralikud...
Täna käis meil aga jälle Tiia, kes usinasti püüab mind villapesus aidata. Laudas eelnevalt lambaid vaadates ei saanud ma kohe üldse aru, et keegi peaks kohe-kohe poegima hakkama..kuigi vaatasin, et üks must on tõenäoliselt üsna varsti ka tegemas.....aga 1,5 tunni pärast, kui kaamerast korra lauta piilusin, siis nägin seal ringi lippamas ühte musta väikest lapsekest. Ajasin saapad jalga ja jopi selga, jätsin Tiia üksi pesema ja lippasin asja kontrollima. Oligi seesama ute ära poeginud ja valmis teinud hoopis kaksikud - musta ja valge tüdruku :D Esimene must tüdruk see aasta..jeee.. Talled mingist suurte kilast seekord ei olnud, pärast kõhu täissöömist olid vastavalt must 2 ja valge 3 kg, aga mis sa nooruki kohta ikka tahad ;) Noor emme oli igati tubli ja mingit kõrvalist abi ei vajanud, kuid segaduse vähendamiseks ma siiski panin nad nurgakesse kinni ning andis emmele hiljem ja ilusa portsu vilja, et piimatoodangut ergutada. Olen seda nüüd pea iga poegijaga teinud, kelle ma vähegi nurka kinni panen( peamiselt kaksikute puhul) , sest koolitusel seda väga soovitati, et siis saab selle piimatoodangu ilusti käima. Seal soovitati anda isegi niipalju, et võtaks utel korra kõhu pehmeks võtaks....
Kokkuvõtteks on selle produktiivse nädala tagajärjel meil laudas juba 29 talle ja 16 poeginud utte....

4 kommentaari:

  1. Sul kohe tallesadu :)Nii vahva.:)
    Mina annan peale poegimist sooja vett juua, see pidi päramiste äratulemist kiirendama/soodustama ja hiljem piima tekkeks söödan söödapeeti.

    VastaKustuta
  2. Pean ausalt ütlema, et mul pole siiani õnneks päramiste tulemisega probleeme olnud. Tean, et on soovitatud sooja vett anda peale poegimist,aga seda, et need aitavad päramisi ära tulla, seda ma ei teadnud.... Mul on siiski peamine lisasööt kas silo või vili...nii suure karja juures lihtsalt ei suuda sellistes kogustes seda söödapeeti või muud mahlast kraami kasvatada. Kui mul veel vähem lambaid oli, siis ma ka andsin neile kartuleid, soodustab ka piima teket, aga hetkel pean vaid viljale lootma....

    VastaKustuta
  3. Raske poegimise puhul ei kipu need päramised ära tulema.Ma alati loen tunde ja märgin poegimisaja üles.Eelmisel aastal ühel utel mul ei tulnud ära ,keerasin ümber pulga seda "nööri" ja süstisin antibiotsi.

    VastaKustuta
  4. Mäletan jah sul seda juhtumit...hea, et kõik hästi läks lõpuks ;)

    VastaKustuta