Flash Calendar- Nature Theme

esmaspäev, 24. jaanuar 2011


Kuna nett natuke hakkas mu arvutis jukerdama ja aega oli ka vähe, siis ei olegi teid saanud hoida kursis toimuvaga...aga nüüd ma proovin.Laupäeva päev otsa oli vaikus ja õhtul hakkas poegima Klara, arvasin et tuleb järgmine uneta öö...sellele vastupidamiseks püüdsin õhtul paar tunnikest magada....Aga peab ütlema, et oli öö, kus ma siiski sain päris normaalsel ajal veel magama..sama päeva sees :D Klara poegimise tipphetk saabus natuke enne 11 õhtul...seekord andis ta mulle kaks kena tütarlast. Kuna mõni lambakasvataja praktiseerib ka tallede kaalumist, siis enda uudishimu rahuldamiseks olen ka nüüd proovinud tallesid kaaluda, kuid ainult siis, kui näen, et sellest ei ole mingit ohtu hilisemaks emme hülgamiseks. Nii ma siis kaalusin ka ühe neist talledes...ühe seepärast, et tundusid teised väga ühesuurused olevat. Kaaluks sain 4,5 kilo, päris ilus :D

Pühapäeval on ka päris vaikne ja ühtegi talle ei sündinud, kuigi oli näha, et nii mõnigi oli kohe-kohe pudenemas...olin valvel. Aga kiire päevatoeimetamise käigus järsku avastasime, et Bella on kuhugi kadunud...no mitte ei leia ja kutsumise peale ka ei tule. Nagu oleks kuskilt ta häält kuulnus ka, nii kui mina oma hääle lahti lõin, tegid seda ka lambad, kes arvasid mingil põhjusel, et peaks süüa saama.... Tekkis juba väike paanika...kui õues ringi tormates nägin järsku, et üks kutsa vaatab välja suure lauda hiiglasliku pööningu august ja suurest hirmust ei julge õieti häältki teha ( ta kardab kõrgust) Ju ta siis mingil põhjusel oli roninud üles trepist, mis sinna üles viib...kas siis laste või mõne kassi järel, aga alla ta sealt enam tulla ei julgenud. Läksin siis seda hirmust kanget koera päästma, aga ta ei tahtnud mitte sinna trepi lähedalegi tulla...tirisin siis selle piraka tüdruku kuidagi sülle, aga ta ta klammerdus kõigi oma nelja käpaga ümber minu nagu takjas :D Totu tüdruk :P
Õhtul käisime Kärdlas ja sealt tagasi tulles tõttasin kohe jälle lauta kontrollima... seekord oli mul seal eest väike ebameeldiv üllatus. Üks noor lammas oli küll poeginud, kuid kahtlustan juba
surnult sündi. Nimelt oli koos enam-vähem suuruse tallega koos seal maas üks väga imelik tomp..... umbes kuu aega vähem arenenud tall, kes oli isegi platsenta sees....Kardan, et mingil põhjusel oli ta varem ära surnud ja siis tekitanud kerge toksikoosi, mis põhjustas veel areneva talle surma ja surnult sünni. Tõenäoliselt oli seegi tall võibolla nädal aega varem sündinud...


Öösel sain aga jälle poegida...kella 1 paku sain ühe üksiku talle..
päris piraka poisi....6,1 kg Aitasin natuke välja tõmmata ning jätsin siis ta emme hoolde ning kerisin tuppa magama,
sest tänane öö tõotas tulla jälle väga lühike, sest järgmine äratus oli juba plaaniline ...kell 4, sest oli vaja tapale minevad lambad peale laadida, et siis esimese praamiga nad koos Tiiduga Märjamaale saata. Aga see kellaaeg sobis mulle väga hästi, sest üks lammas oli veel poegimas, kelle oletatav tipp
hetk langes kokku minu ülestõusu ajaga.

Kõigepealt vaatasin ma laudas üle selle poegija...läheb veel
natuke aega...Siis ajasime peale lambad..peab mainima, et see läks seekord ilma igasugu suurema jamata, täiesti vabatahtlikult peaaegu läksid sinna kärusse.
Seejärel kuulsin hoopis teisest lauda otsast talle hüüdu...noorte aiast, kus enne oli see ebaõnnestunud tallega emme..... Ja võta näpust, oligi üks must noor ute teinud tallekese...ü
he tüdruku. Aga ta oli nii agressiivne, et pidevalt üritas ta suure kisaga minna söötmesse ja sealt ka läbi teise aeda...mis sest, et emme pidevalt teda hüüdis ja lakkus. Aga tundus siiski, et ühelt poolt nisast oli ta siiski juba söönud. Nii ma ta siiski jätsin emme hoolde, et ehk sööb ka mingil ajal teisest poolest, kui ta vahepeal jälle kuhugi rändama ei lähe....

Ja siis lippasin uuesti sinna teise aeda, teise poegija juurde...
Tundus, et asi hakkas lõpule jõudma ning õige pea sain sealt kaksikud - poisi ja tüdruku. Kuna seal aias on juba päris palju tallesid, siis kindluse ja segaduse vältimise mõttes eraldasin nad ühte nurgakesse, et nad saaksid rahulikult emme all söömas käia, sest ise tahtsin ma kindlasti veel natuke magada, enne kui pean poisid kooli-asteaeda saatma.
Nüüd siis ootan veel ühe lamba poegimist, aga enne seda tuleb kogu selle poistekambaga käia Kärdlas hambaarstil...loodan, et tagasi jõudes on laudas endiselt kõik korras.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar