Flash Calendar- Nature Theme

kolmapäev, 1. detsember 2010

Laatsaret


Alustaks sellest, et eile oli meil jälle väike tapatalgu päev, kus sai lihaks tehtud paar lammast ja meie Muusa. Muusa seetõttu, et ta udaraga olid väga pahad lood, juba kevadest saadik ja nüüd kippus asi hullemaks minema. Kõigist neist saab nädala lõpus vorst....vorst oligi mul külmikust täiesti otsa saanud ja ma olen vist liiga ära rikutud sellega, et poest ma enam vorsti ei taha osta, sest need ei ole lihtsalt head.... lammas on palju parem.
Seekord sain minagi kätt harjutada lamba nülgimises, mida ma siiamaani olen ainult kõrvalt tudeerinud :P Aga ehk saab must ka kunagi asja :D
Lammastest sai valitud kaks veidi nooremat poeginud lammast - üks ootas juba suvest saadik vorstiks minemist ( udara probleemi tõttu), kuid teine lisandus natuke ootamatult. Ootamatult seetõttu, et umbes nädal poolteist tagasi avast
asin, et üks lammas hirmsasti hingeldab. Kraadides ei andnud termomeeter mingitki palavikku, mis tegi olukorra raskemaks, kuna palavikuga oleks lihtsalt manustanud antibiotsi, aga ilma palavikuta selle manustamine tõenäoliselt on mõttetu. Konsulteerides erinevate arstidega jõudsime sellisele järeldusele, et tõenäoliselt on ta kas endale sügavale hingamisteedesse tõmmanud mingi võõrkeha ( näitkes hein) ja see tekitab seal nüüd probleeme.... ja välja see sealt enam ei tule. Teine variant oli see, et tal on kaasasündinud südamepuudulikkus, mis alles nüüd välja lõi... Kuid kipun siiski eeldama seda esimest varianti, sest peale tapmist ma püüdsin teda natuke lahata. Aga tundub, et tal oli ikka päris suur hapniku puudus, et veri oli väga tume ja hapniku vaene ning kops nägi suht kohutav välja - selline tume (ütleks peaaegu pruun) ja sees olid sellised heledamad moodustised -laigud.
Süda oli natuke pehmeks läinud . Ühesõnaga sai lammas nüüd parematele elule. Ja kuna ma ei ole talle mingeid ravimeid manustanud, siis saab selle liha ka ära tarvitada.
Ja küll on hea, et selle töö saime eile tehtud ( Tiit küll alguses ei tahunud eile teha vaid ootas tänast päeva, aga minu pealekäimisel sai siiski asi ette võetud, kuna hakkasin oma hingeldava lamba pärast juba kartma, et äkki viskab ennem juba sussi püsti) Sest täna öösel tabas mind päris korralik haigestumine. Juba pühapäeva öösel vastu esmaspäeva hakkas margus oksendama, aga sellega tal see ka piirdus, et mingit palavikku ega miskit, ainust veidi uimasem tundus paar päeva olevat. Aga jah... täna öösel oli siis minu kord, kus ma juba südaöö paiku wc potti kallistama tõttasin. Hommikuks õnnestus mul lisaks veel korralik palavik saada, mis päeval kulmineerud pea 39 kraadise temperatuuriga..... ja siis helistab Tea kirjastus ja soovib veel mulle mingeid raamatuid pähe määrida - ei aitäh.... Kirjutada suudan hetkel seetõttu, et sai vahepeal mõnus paratsetamooli tee ära joodud.
Eile muidugi tulid koolist mul poisid, ja siis Heini kurtis, et tema kõrv valutab ( viimati valutas see tal vist 2 aastaselt) Aga eks see oli vist selle tulemus, et ta pühapäeval käis õues -8 kraadiga suusatamas ja kui mina õue vaatasin, siis laps oli ilma mütsi ja kinnasteta.... uskumatu...näpud olid nagu vähid otsas.
Täna helistas koolist Gabriel ja palus, et ta koju toodaks, sest tunneb end halvasti...ju nüüd siis tema käes see kõhuviirus on, hetkel ta magab oma voodis, kuid oksendanud ta veel ei ole õnneks. Ja ega see Tiitki vist kõige paremini end tunne, ütles ka , et vist midagi käärib sees, aga eks saab näha. Ei kujutagi ette, et kui kõik haigeks jääme, et kes siis meie lambad-kitsed ära toimetab....ja enne nädalalõppu pean veel liha ka ära kondistama :S

3 kommentaari:

  1. Hea on lugeda, et "kangeid Eesti naisi" teisugi kes koleda tööga vajadusel hakkama saavad. Ma eelmine talv olin sunnitud.... ja ausalt öelda olen lambakasvataja amet valinud vabatahtlikult ja need asjad käivad sinna juurde. Peab ju teadma. Juhtub mõne loomaga õnnetus ja vaja kiirelt reageerida kannatuste lõpetamiseks ja kedagi kodus pole, eks ju. Mu jaoks on õudsalt tähtis, et loomad elavad maximum hästi oma elukese ja lõpp peab olema ka võimalikult kiire ja valutu. Aga kuhugi tapamaija saata mu süda es luba ühtki elukat.
    Aga edu teile sinna. Ajan siin igast loba väsind peaga :) Jooge põdrasambla teed nagu Muhv soovitas ja saage terveks :)
    Terv Ülle

    VastaKustuta
  2. Need haigused oskavad ikka tulla eks ole;) aga sa oled kange Hiiunaine ja kus sa pääsed ;)Palju c-vitamiini ja päikest teile sinna :) ja kiiret kosumist!

    VastaKustuta
  3. Aitäh teile, täna tunnen end natuke juba paremini, kui vaid see pea ei valutaks, aga eks sellest saame ka üle.
    Aga eks ta tõsi on, et tuleb ikka siin maal elades kõik asjad ära õppida ja ära proovida ( ei ole sellest suhtes eriti nõrganärviline ka ning ära ei minesta :P see ju elu tavapärane käik paraku) ja ega minagi neid tapamaju ei poolda, eriti kui ma pean omi lambaid enne seda pool päeva loksutama nii praamil, kui lihtsalt sõites.Kodus tapmine on ikka palju stressivabam.

    VastaKustuta