Flash Calendar- Nature Theme

kolmapäev, 27. oktoober 2010

Närvi ajav kits ja kiired ajad

Eelmisel nädalal pääses üks aiatäis kitsi lauta laiali ja kui ma hommikul lüpsma läksin, siis jalutas Piibu mulle vastu ja Muusa istus oma aus ja uhkusest söötmes ning põrnitses himuralt Juljust....põrnitsemiseks see tal siiski ka jäi, kuid lüpsma hakates ei saanud ma temalt praktiliselt mitte mingit piima ... ja selline olukord on mul tänaseni. Tean, et ta suudab end ise kinni jätta kui ta tiine on, aga et lihtsalt poisi vaatamisest end kinni jätta!!! Või on see ka streik, mis tänapäeval tundub maailmas väga populaarseks minevat!!???! Aga eks ta peab nüüd sellega arvestama, et see võib ta elupäevi ikka tunduvalt lühendada, sest kui ma kannatus ikka päris katkeb, siis ma selle rakse otsuse pean ikka langetama. Varem olin ka siiski kahevahel, et kas ma ta jätan või mitte...aga nüüd....ei tea....
Esmaspäeval sai kõik lambad lauta aetud, sest neljapäeval tulevad meil pügajad mehed, kes me karvased vähe karvatumaks muudavad. Ja kuna meil jälle korraga hirmpalju vihma alla ajas, siis said need lambad ikka kohutavalt märjaks ning tundub, et nad kuivavad enne õiget aega ikka suht napilt ära. Tänase ilusa ilma auks sai nad ka õue lastud, et ehk kuivavad veidi paremini. Aga kuna ma ise kaks päeva viibisin end harides Hiiumaa Ametikoolis ( teemaks ikka lamba -ja kitsekasvatus) ja Tiit käis Hiiumaa tulevase tapamaja arutelul, siis muidugi meil kedagi kodus ei olnud ja nagu ikka tuli selgest taevast vihmakest, kes me lambaid veidi uuesti niisutas, et ikka kindlustada nende pikemaajalisem kuivamine. Õnneks siiski väga palju ei pihustatud seda märjukest ning asja väga hulluks ei teinud.
Aga jah...homme siis suur pügamise päev, kus lubati mu 200 lammast kenasti kõik ühel päeval paljaks ajada...loodan, et jõuan pügajatega sammu pidada ning kogu kasuka põrandalt õiget aegu kokku korjata, numbrid kirja panna ning vajalikud parasiiditõrjed teha....

3 kommentaari:

  1. Ma kogu aeg "hoian" ennast kitse teemast eemale, sest keegi nagu korrutaks mulle kõrva taga, et kits on lahe loom ja puudu meie majapidamises.Nagu mul kitsevõtmise isu jälle peale tuleb, nii ka katsun ruttu meelde tuletada kõik kitsega kaasnevad ebameeldivused :)))Aiäh, et aitad mind selle suhtes :)))Kahjuks kipub jälle kõik ebameeldiv meelest minema ja ma leian ennast kitsekuulutusi lugemast :)))
    Jaksu lambapügamisel, 200 isendit on minu jaoks "üle mõistuse" :).

    VastaKustuta
  2. mnjah....kui välja arvata see väike ebameeldivus kitsedega, siis enamus aega on nendega ikka väga mõnus...ja nende igaühe väga personaalne vahva iseloom...vat see on see, mis neid lammastest ikka väääga erinevaks ja toredaks teeb. Ei tahtnud nüüd väita, et kõik lambad on ühesugused, kuid kitsedele nad vastu ei saa, kuid vääga armsad on nad mõelmad :D
    Lambad on nüüd edukalt pügatud ning tulemuseks on laudas palju kenasid poisse-tüdrukuid ;)

    VastaKustuta
  3. Seda vahvat iseloomu ja muidu tarka olemist olen minagi kitsede puhul kuulnud :)))aga iga päev lüpsmine on hirmutav....

    VastaKustuta