Flash Calendar- Nature Theme

neljapäev, 10. juuni 2010

Reisikirjad

Korvaks nüüd seda kirjapausi, mis korraks siin tekkinud on.Paus tuli nimelt sellepärast, et sai vahepeal ennast tuulutamas käidud. Nimelt korraldas Hiiumaa Ametikooli asjalik ja ettevõtlik juhtkond kohalikele huvilistele õppereisi ja seekord oli sihtmärgiks Saaremaa. Reis oli kahepäevane - laupäeva hommikul minek, ning pühapäeva õhtuks koju tagasi. Ja kui aus olla, siis ei olekski ette kujutanud pikemat reisi...kuidagi päris paras pikkus, et ära tüdida. Ei tea, kas asi on kukile tulnud vanusest või olen lihtsalt kohutavaks kodukanaks muutund ja ootan, et elu tehakse põnevaks siinsamas, minu majas :D ( see käis wwoofijate kapsaaeda)
Laupäeva esimene peatus oli Koplimäe talus, kus tutvustati mahejahu tegemist, näidati oma suurt ja väikest mänguasja :D Mänguasjaks nimetati veskit, mis suudab 10kg tunnis ära jahvatada, kuid hetkel oli ülesse panekul ka juba vä
he tootlikum masin, mille võimsus on 100kg jahu tunnis.... Maitsta saime perenaise tehtud tatrajahust küpsiseid, mis olid imemaitsvad... toodang
muidugi 100% mahe. Kaasa sai ostetud tatrajahu ning tatramannat. Mannast tegin ka juba putru, mis Margusele täiesti maitses.
Järgmisena peatusime Riido talus, kus kasvatati lihaveisid ja ka lüpsilehmasid.Veelkord tõdesin, et lehmad on minu jaoks liiiiiga suured loomad...jätkan edaspidigi väiksematega :P
Pärast hilist lõunasööki( kell 16:00 ) saime ootamatult väikes
e kohaliku ekskursiooni osaliseks, meile näidagi Pidula mõisahoonet ja seal õnnestus
näha restaureerimise( või õigemini lammutuse käigus) käigus välja tulnud laemaalingut. Ja kui ma nüüd ei eksi, siis selle vanus oli üle 200 aasta.
Nägime vahvat oja, kus terve põhi on täis allikaid...koha nimi oli vist Odaläits. Hästi ilus oli küll.
Sealt edasi suundusime lambakasvatuse tallu....piimalamba tallu, kus prenaine lüpsab lambaid ja teeb juustu. Esmalt anti meile muidugi pitsike - lambapiima. Ei ütle midagi paha selle kohta, kuid oli ikka hästi rammus asi küll. Paberite järgi on rasvaprotsent umbes 7,6... noh poes ei müüda ka nii rammust kohvikoort :P Paljud küll kurtsid mingi kasukamaitse üle, aga mina ei saanud midagi aru, kas see võis tulla sellest, et olen kitsepiimaga karastunud või lihtsalt ei tunne mingit maitset :P
Õhtu lõpppeatus oli Kuressaares 4 tärnilises Linnahotellis. Seal jagati meile kätte sviidid, osadel isegi pärlivanniga, mina sain lihtsalt kahetoalise variandi. Kõik oli väga mõnus( kui välja arvata papist seinad, sest ülekoridori naabrite jutt oli meilegi kuulda ) Hommikusöögi üle ei saanud ka mitte üks raas kurta. Enne magamaminekut sai veel korra linna peale mindud, et oma kõhusoppi täiendada. Selleks valisime mingi pritsumaja grill baari. Kuna meiega liitus ootamatult ka bussijuht, kes päris suupeale ei ole kukkunud, siis tekkis mul mõni kord kahtlus, et meid visatakse sealt varsti välja. Lisaks kõigele muule jäi nende lauakaunistust kaunistama väga looduslik lisaelement - viinamäetigu ( mis mulle kaasreisija poolt Pidula mõisa aias taskusse torgati, üritasin selle viisakat talle tagastada, aga miskitpärast ta ei soovinud seda, sestap ta sinna lauale jäigi) Loodan, et ta seal lauapeal enne avastati, kui ta suure tatiraja enda järgi jättis....
Pühapäeva hommikul oli suund Ungru Liivi juurde, keda mul oli au kevadel just külastada, kui ma endale kitse tõin. Pärast käisime ka Saaremaa Ökokülas. Seal me küll palju peale aiasüsteemide ja lammaste kaalumissüsteemi ei näinud( mõned lambad siiski ka), kuid nagu härra Kullile iseloomulik, jätkus juttu kauemaks.Ei-ei...jutt ei olnud igav mitte...
Õhtuks jõudsime õnnelikult jälle oma armsale kodusaarele - kodu, kallis kodu :D