Flash Calendar- Nature Theme

kolmapäev, 19. mai 2010

Hakkame pihta

Olen seda karjakoera treenimise asja kogu aeg ikka edasi lükanud, aga nüüd tuleks seda siiski natuke käsile võtta, sest kipub see koer meil natuke üle käte minema (mida mitte mingil juhul ei tohi juhtuda) Mõni aeg tagasi sain ma inglise keelse video, kus õpetatakse just algajatele sellealast koerte treenimist.... aga aja nappuse tõttu oli see veel poole vaatamisega. Üleeile tegin siis sellega veidi algust ning täna jõudsin siis sellese kohta, kus näidati lähemalt koerte treenimist ( ennem siis selgitas , milliseid aedu, abivahendeid ja lambaid vaja läheb).
Bella on hetkel väga lammastest huvitatud, kuid olen teda siiski veel lammastest eemale hoidnud ja seda põhjusel, et kui ta peaks kohe alguses saama väga negatiivse kogemust siis lambad võivad ta täiesti ära hirmutada ning ära rikkuda ( ja seda ma ometi ei taha ju) Aga täna peale selle video vaatamist oli mul siiski väga kange kihk minna Bellga lammaste sekka. Ja kuna mu lambad said kenasti sorteeritud - st uted koos talledega on ühel karjamaal ning noored uted on teisel karjamaal (mis on kenasti tugevama aiaga piiritletud). Ja harjutamiseks sobivad just need noored uted, kellel ei ole ühtegi talle järgi (sest vastasel juhul võivad lambad kurjad olla ja rünnata) Nii ma siis võtsingi Bella, panin talle väikese rihmakese algul julgustuseks ning suundusime lammastesse. Olin täiesti üllatunud, kui mu lambad olid üsna rahulikud (eeldasin , et nad hakkavad kohe paanitsema) Lasin ka Bella lahti, et vaadata tema reaktsiooni.... mis oli ka päris normaalne - ei olnud ta mitte üliagressiivne ega ka täiesti passiivne. Mõninga jalutamise lõpuks tundus ( vähemalt mulle), et koerale hakkas vaikselt ka koitma selle tähendus, kui ma kepiga vehkides karjusin kord PAREM j a kord VASAK. ( või oli see lihtsalt alguse koba) Noh, aga peab siiski arvestama, et koer on üles kasvanud peres, kus vanemad nende sõnade tähendust ka mõistsid, ehk oli talle ka midagi külge jäänud.
Kuna algus oli paljutõotav (lisaks sellele, et hääle kähedaks karjusin), siis arvan, et julgen Bellaga ka järgmine päev sinna põllule minna. Igastahes Bella nautis lambaid täiega :D

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar