Flash Calendar- Nature Theme

reede, 30. aprill 2010

Hea ja halb uudis


Mainisin, et veedan paar päeva koolipingis tarkust otsides, nii sai ka tehtud, kuigi teine päev jäi poja kõrvahaiguse tõttu poolikuks :S Oleks nii mõndagi tahtnud lektori-loomaarst Ivandi käest küsida ja kange soov oli ka vaielda, aga see selleks... Kuid tänu suure ajanappuse tõttu kodus jid mu loomakesed laudas vähese jälgmisega ja selle tagajärg andis karmilt tunda. Nimelt kolmapäeva õhtul loengult koju tulles andsin lammastele kiiruga süüa, et seejärel nobedasti tuppa minna, et oma lastele midagi hamba alla saada...kui õhtul lüpsma minnes avastasin, et üks mu noortest uttedest on lapiti söötme ääres maas ja nagu surnud. Tormasin paanikas aeda ja ega vaatepilt lähemat nähes ilus ei olnud - terve see külg, mis oli olnud vastu maad, haises kõik jubedalt sita ja kuse järgi, rääkimata sellest, et see oli täiesti ligumärg...pea oli juba kange ja hoidis jäigalt vastu külge ning suust-ninast oli väljas tatinire, rääkimata sellest, et vastu maad olev silm oli täiesti tuhmunud ja hall. Mul oli lambast ikka niiii kahju. Kuid kõige kohutavam oli see, et ma ei teadnud, mis lambal viga. Variante oli mitu..... 1. lammas oli jäänud söötme äärde pikali(võibolla ei ole ta sealt ise ka ennem püsti saanud nt. oli selja peale jäänud) ja lammastele süüa andes tormasid teised lihtsalt tema otsa ning ta ei saanud sealt enam püsti 2. variant on see, et lambal on mingi haigus, näiteks listerioos, mis just ühel teiset kohaliku lambakasvatajat tabas ning ta kaotas ootamatult vähemalt 3 lammast, kuid selle tulemise põhjust ei osanud ta isegi mitte aimata... Ning kuna osa neist sümtomitest olid samad, siis tekkis minulgi kerge paanika... Panin lamba veidi püstisemasse asendisse, et ehk toibub ja kõik saab korda, kuid järgmisel hommikul oli seis täpselt sama. Läksin raske südamega koolitusele, kuigi teadsin, et ma ei saa mitte midagi ka tema heaks teha. Pärastlõunal tagasi tulles oli paraku lammas juba surnud. Hädatapu pole ka saanud teha, sest Tiit oli just need kaks päeva ära tööl.
Helistasin kohalikult loomaarstile, et ehk saab teha mingeid proove, kuid kuna oli tulemas nädalvahetus, siis pannakse selleks ajaks laborid kinni, kui minu proovid kohale jõuavad. Ainukese lahendusena pakkus ta välja lahkamise. Ja kuna mina ise sellest midagi ei taipa, siis pidin ma appi võtma kellegi teadlikuma inimese. Ja nagu hea juhusena oli meie õppekursusel üks Hiiumaale tagasi naasenud loomaarst( kes küll 10 aastat pole praktiseerinud) ja kõigele lisaks elab ta meil päris naabruses. Saigi temalt abi palutud ja küsitud, et kas on nõus tulema ja lahkama mu lammast ning mulle andma häid näpunaiteid. Ta oli nõus...ja nii me siis täna lõunal lahkasimegi lammast, lõikasime magu ja muid siseorganeid, saagisime koljut ... leidime nii mõndagi huvitavat, kuid õnneks mitte ainsatki märki mingist haigusest või põletikukoldest. Seda oli rahustav teada saada. Jjärelikult oli surma põhjuseks minu arvamus nr 1. Hästi huvitavaks osutus minu jaoks lamba mao sisekülg...siiani olen ma seda näinud väljastpoolt
Nagu näha pildilt, siis esimene koda näeb seest välja nagu mingi võrk, suurem vats on kaetud nagu mingite näsadega ja üks kolmas kabritest on täis kurrukesi või kuidas olekski õige seletada..nagu raamatulehed ( mida ma pildile ei saanud)
Pärast selliseid ebameeldivaid elamusi( lamba kaotus) käin ma vist üsna tükk aega laudas ringi tunduvalt suurema tähelepanelikkusega...
Viimaseks mainin seda, et see surnud must uteke on see sama, kes mu blogi avalehe pildil ema kaisus on....kurb...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar