Flash Calendar- Nature Theme

esmaspäev, 8. veebruar 2010

Aktiivsem pühapäev

Pühapäeva hommik algas taas poegimistega, kus kella 8 aega kaamerast nägin üht noort lammast poegimas. Tõttasin lauta ning mõtlesin lammast ka aidata, sest tundus suht suur tall olevat...Kuid lammas ei arvanud, et ta abi vajaks. Jätsingi siis ta omapäi poegima, sest veendusin, et tall on õiget pidi ja õiges asendis. No eks tal läks selle isepunnimisega ikka tükk maad rohkem aega, aga valmis ta siiski sai - suur poisslaps. Aga kuna ta oli selline nooruke ja jällegi ta ei taibanud kohe, et see on tema tall ning seda tuleks lakkuma hakata. Nii ma siis tõstsin nad eraldi väiksesse aeda, kust juba 10-15 minuti möödudes ta talle kenasti omaks võttis ja tissi alla lasi (eelnevalt ma siiski proovisin lapsele natuke ise tissi anda, et ema ka aimu saaks, et asi niimoodi käib) Kuna sellel emmel oli udar juba üsna pikka aega suur, siis arvasin algul, et sealt tuleb ka teine tall....


Samat aegu aga kuulsin, et lauda teises otsas käib ka kõva tite hääl. Jooksin siis sinna ja poegis see lammas, keda ma juba terve öö olin oodanud. Temagi sai kaksikud - väiksed tüdrukud. Kuid üks plikadest oli ikka nii tuim, kui tuim... Ei ta tahtunud püsti tõusta, ega ka imemisest ei tulnud mitte midagi välja. Kui sõrme suhu panin, siis ei hakkanud ta isegi seda imema, veel vähem nisa, mida üritasin talle suhu ajada. Eraldasin ka nemad teise aiakesse. Proovisin emalt piima välja lüpsta, et seda siis väiksele anda. Vot oli see alles kunstükk...no tee mis tahad, kohe mitte ei hakka imema ja pead ka ei tahtnud ise püsti hoida....tundus teine rohkem sellise laiba moodi, kes vahel karjus kõva häälega. Kuidagimoodi ma siiski sain selle 60 ml piima talle siise...aga see oli tõesti vägistamise tulemus( põhimõtteliselt surusin piima talle kurku) Siis sai mul tõeliselt villand ning otsustasin ära minna, et sagu mis saab..jääb elama või mitte...olen teinud kõik mida osanud...

Kuid siis kostus teisest lauda otsast kõva pressimist ja ägisemist. Arvasin algul, et poegib see lammas, kes esimesena poegis. Lähemalt minnes selgus, et mitte...hoopis üks karvakera. Talgi oli esmakordne poegimine.
Talleke tundus suur ning noore ema vaagen väike. Niisiis ma aitasingi tallel välja tulla. Saime suure poisi. Emme küll mõtles hetke, kuid siis otsustas teda puhastama hakata ning suuremaid probleeme meil ei olnud, kui välja arvata see, et ta esmalt ei taibanud teda tissi alla lasta. Sellegi probeemi saime lahendatud väikse sundmeetodiga ning edasi taipas emme teda ise sööma lasta.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar