Flash Calendar- Nature Theme

reede, 29. jaanuar 2010

Titemasin läks vist käima


Kuna ma eelmine öö olid suht magamata ( magama sain kuskil peale 3-me ning äratus oli juba kell 7) , siis otsustasin tänase öö korralikult magada...mida ma ka tegin. Hommikuks oli muidugi tänu sellele ka väikesed ebameeldivad üllatused. Nimelt oli üks lammas poeginud kaksikud talled ( tüdrukud), kuid üks neist oli vist kohe maha jäätud( lakkumata jäänud) ja hommikuks surnud, kuna ninaots oli kaetud lootekotiga ja tall lihtsalt hingata ei saanud. Väga kahju mul siiski ei olnud, sest mõlemad talled on suht kribud ( ega see ema ka teab mis jõmm ole) Teine oli aktiivselt püsti( vahva musta täpikesega taga kintsul), kuid vaatamata sellele tekkisid mul suured kahtulused tema süüasaamise kohta. Ta ronis küll tissi juurde, kuis siis jäi ootama, et sealt ise vist talle suhu hakkaks voolama. Aitamine oli ka keeruline, sest see emme on natuke aravõitu. Lõpuks tõsisime ta eraldi aeda, kus ka ema natuke maha rahunes ja aidata lasi...kuid tall on loll, mis loll...pista talle tiss suhu ja ta siis ka ei hakka imema. Lõpuks ei jäänudki mul muud üle, kui võtta pudel ja sinna sisse lüpsta ning sel moel tallele piima sisse joota. Ja oh imet..sealt ta hakkaski isuga jooma. Vähemalt sai lõpuks kõhu täis, aga eks näis, kas õpib ise söömise ära. Kord oli mul taoline juhus ja pidin talle 3-4 päeva pudelist toitu andma, sest titt ise lihtsalt ei osanud tissist juua. Loodame , et sellega läheb kiiremini.
Siis avastasin, et meie Täpike hakkab ka poegima. Täpikesega on olnud sellised lood, et juba 2 aastat on tal enne poegimist tupp välja tahtnud tulla ja mida ma siis traksidega olen kinni pannud, kuid see aasta ei olnud tal mingit probleemi. Asi võis olla ka selles, et eelmised korrad olid tal kaksikud, kui seekord üks tall - kõhus oli rohkem ruumi ja taha otsa vähem survet. Talleke see-eest väga kobe plika...lausa jõmm...millest igal lambakasvatajal oleks hea meel. Kuid enne talle valmis tegemist oli ta ikka päris kindel, et eelnevalt sündinud kribu ongi tema oma, kuid tolle teise aeda toimetamine jättis nüüd ka Täpikesel aega poegida, mis tal juba vahepeal üldse meelest läks...
Üks lammas on veel natuke kahtlane, aga eks anna teada, kui miskit on tulnud

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar