Flash Calendar- Nature Theme

laupäev, 30. jaanuar 2010

Reede õhtu


Kella 7. paiku poegisgi meil Bläky, kes juba kolmandat aastat toob ilmale üksiku poisslapse. Tall oli pirakas ja tahtis praktiliselt kohe peale poegimist jalule karata ning süüa saada - väga tragi.

Veidi hiljem tundus ka Bläky õde Bety väga kahtlane. Selle neiuga on mul aga pea iga aasta olnud probleeme...nimelt selles suhtes, et kui ta on kaksikud teinud, siis ei taha ta kohe mitte teisena sündinud talle omaks võtta...lakub kenasti puhtaks ka, aga vot tissi alla ei lase. Ei ole aidanud ka eraldi aeda panek....täpselt sama jant ka see aasta. Aga mina ka oma jonni ei jäta...Tiit ehitab hetkel väikest aeda ning varsti nad seal sees ka on.Talled sündisid õhtul kella 11 paiku. Ise lootsin, et ehk tuleb üks tall...esimene tall oli ikka peaaegu sama suur, kui teiste üksiktall ning olin juba peaaegu kindel, et ongi üks tall, kui mõne aja pärast ilmusid veel ühed varbad ning ilmale tule üks väiksemapoolene tüdruk( mis oli ikks kaks korda suurem, kui hommikune kribu) Kuid see aasta oli meil lisaks ka teine probleem, nimelt ei olnud emal nisade sees üldse piima. Olen seda probleemi kuulnud vahest teiste kasvatajate käest, kuid endal on see esmakordne. Tegin lambale igaksjuhuks oxydotsiini süsti, mis tihti aitab sel puhul ja piim nõrgub nisadesse. Iseenesest nisad olid elastsed ja peaks piima läbi laskma. Mõne aja pärast mul siiski õnnestus mingit paksu ollust kätte saada, kuid õige minimaalselt. Võtsin aga lutipudeli ja läksin täna hommikul ja õhtul poeginud lammaste käest piima varastama, et talled ikka kõhu natukenegi täis saaks enne kui ma tuppa magama lähen ( vähe rahulikum magada) Nüüd ma ei teagi ,mida ette võtta selle lambaga - kas ta järgmiseks hooajaks jätta alles, või teha vahepeal lihaks, sest iseeneset see üks tall, mida ta väga kiivalt kaitseb ja toidab, on iga aasta kasvanud nii et mühin taga ning jaanipäevaks on saanud 20 kg lihakere..... on alles dilemma.
Eilehommikune tall on ikka loll, mis loll...käib ja puksib tissi..keerab pea ära ja teeb "määääää" Ja viga ei ole isegi selles, et piim raskelt väja tuleb, sest niikui tissi puutud, piim ka kohe voolama hakkab. Peaks mainima, et tal on isegi paremad tissid kui mu kõige kehvemate nisadega kitsel...võta või lüpsilambaks :P Emal on piima hulgi ning käin tema alt siis ka seda ternespiima pätsamas, et Bety poolt hüljatud tall väga hätta ei jääks....

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar