Flash Calendar- Nature Theme

esmaspäev, 18. jaanuar 2010

PIIM vs. tallede kiusamine

Kuna rahvas muudkui nõuab juustu ja mul seda lihtsalt pole, siis otsustasin ette võtta karmimad meetodid. Lugesin , et juba paarinädalasi tallesid võiks ööseks emade juurest eemaldada ja siis hommikul enne lüpsmst mammade juurde tagasi lasta ning peale nende suure nälja kustutamist ise viimane piim välja lüpsta. Tegimegi siis Tiiduga natuke ümberkorraldusi - lükkasime lambais natuke edasi, siis Marta sai endale uue ja veel suurema privaat aia :P Talled jäid emmedele kohe kõrvalaeda, siis on kisa väiksem. See aiake tuli siiski natuke tallekindlamaks teha, sest need väiksed väänikud on ikka sellised pugejad küll, et kohutav. Aeda panin ka natuke kaera, et harjuksid muud sööki sööma (heina saavad niikuinii) Õhtul saigi siis kella 9 paiku talled emadest eraldatud - ja täitsa üllatus, niipea kui aias oli rohkem, kui üks tall, kadus kõik kisa ning lahti läks rõõmus kepsutamine ja hüplemine kivitükikestel, mida ma neile selleks tarbeks sinna panin.
Järgmisel hommikul sain tunduvalt suuremas koguses piima - eriti Illu käest. Kuna käisin ennemgi hommikuti neid natuke lüpsmas, lootuses et talled mulle ka midagi on jätnud, siis viimasel ajal ma selle Illu käest sain ikka minimaalselt( umbes 0,5 l), Tralla käest sain rohkem, sest olin talle rohkem nagu teise talle eest, mida tal reaalselt ju ei ole, niiet tema käest ma nii trastilist piimakoguse suurenemist ei ole saavutanud - kuid siiski midagi :D Ühesõnaga, kui varem sain oma kitsekeste käest hommikul kokku kuskil 2,2l , peale esimest ja teist talledeta ööd sain ma juba u. 3,1 liitrit. Ja eile õhtul vaatasin peale tallede eraldamist, et Illul on udar ikka jube täis - otsustasin natuke lüpsta, et muidu läheb hommikuks ikka täitsa käest ära ... Võtsin liitrise pugi ja mõtlesin sinna kõik ära mahutada - andis ikka tegu teha , et ära mahuks...rüüpasin aga vahtu ja lüpsin jälle...rüüpasin ja lüpsin. Tõmbasin välja tervelt liitri piima ( üllatusin !) Arvasin, et hommikul saan nüüd ka vähem piima...aga võta näpust....sain hoopis terve liitri rohkem veel!!! kokku oli tervelt 4 liitrit, mille ma jube napilt purkidesse ära mahutasin.
Ja nüüd lohutus juustusõpradele - JUUST ON VARSTI TULEKUL :D

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar