Flash Calendar- Nature Theme

kolmapäev, 9. detsember 2009

Olen vist ajast maas

Täna õhtul laste muusikaõpetuse õpikut lehitsedes sain sõna otseses mõttes hämmingukrambid.... Ei saa ma tõesti aru, kas mina olen kuidagiviisi aja arengust maha jäänud või on kõik mu 9 aasta muusikakooliharidust kuhugi kaotsi läinud, kuid mina sellest õpikust mitte kuidagi viisi aru ei saa... ja kui nüüd kegi tark seda minu posti loeb, siis palun selgitage mulle asjade tegelikku seisu.....
Olen kuidagi üritanud selle alla neelata, et tänapäeva õpikutes õpetatakse mingeid nõmedaid jo, le mi, na, so-sid (normaalsete do-re-mi-fa-sol`ide asemel) aga SEE FAKT, mida ma must-valgelt välja lugesin, käis nüüd mulle küll üle mõistuse, tsiteerin" kui so(sol) asub noodi joone peal, siis mi(mi) asub ka noodijoone peal.....aga kui so asub noodijoone VAHEL (??????) siis mi asub ka noodijoone VAHEL(??????) No mitte minu mõistus enam ei võta...Kuidas saab sol(ja ka mi) sõita vahest noodijoonest sinna vahesse????kui tuju, siis on vahel ja kui tuju, siis on joonel????? Olge nüüd nii head(kes oskab) ja seletage mulle lollile, milles on asi!!!!!!!

2 kommentaari:

  1. Jo-le-mi süsteem on nimelt KOKKULEPPELISED ASTMENIMED. Jo ei ole sama mis do ja le pole re jne. Vaid justnimelt nagu õpik kirjutas - juhul kui JO asub juhuslikult (hetkel,kokkuleppel)esimesel abijoonel, siis langeb jah, helirida do mazhoori e c duuriga kokku. Aga jo võib asuda vabalt ka mujal. Jo-le-mi jne on astmenimed, ehk siis 1,2,3 aste suvalises helistikus. Nii ongi väga loogiline , et vahel võivad olla astmed noodijoone peal, vahel all ja vahe ja vahel :) Seda, kus asub JO konkreetses loos näitab jo-võti noodirea alguses.
    Seejuures pole tegemist mingi tänapäevase süsteemiga, minu teada on metoodika kasutusele võetud mitukümmend aastat tagasi ja sama kaua ka koolis õpetatud, aga osa muusikaõpetajaid pole teemat õpilastele selgitanud miskipärast. Pealt kolmekümnesena tean kinnitada, õppisime meiegi sedasorti tarkust esimeses klassis :)
    Karina

    VastaKustuta
  2. No tegelikult mäletan minagi koolist jo.-le-mi`sid, aga...no ma siiski ei saa aru, miks nad peavad lastele sellist jura ajama( ja muusikakooliõpilaste pead sassi ajama), millega tulevikus midagi pole peale hakata...noodid ju kirjutatakse ikkagi do-re mi`s. Aga võibolla pole meile koolis ka seda niiväga põhjalikult üritatud seletada, sest see mis ma poiste õpikust välja lugesin oli esmalt ikka üllatav küll...Aga aitähh lollile seletamast :D (mis ei tähenda, et ma kõige selle jamaga ikkagi nõus oleksin :P )

    VastaKustuta