Flash Calendar- Nature Theme

kolmapäev, 21. oktoober 2009

Õpitu rakendamine

Nii...nüüd siis sai ära proovitud need väikesed ja esialgu ebaolulisena tunduvad tehnoloogilised nõksud juustu tegemisel. Unustasin oma eelmises õpingu postituses veel mõned asjad mainida, mis ei olegi nii väga ebaolulised..nt: juustu tera lõikamisel peaks olema väga terav riistapuu, mida suurem-laiema-ümarama riistaga sa seda lõikad, seda rohkem tekib nn. seda juustutolmu, mis põhimõtteliselt on kõik kaotsi läinud juust - vadak peab olema kenasti roheka selge tooniga...see valge sade on raisus juust...
Nii ma siis üritasingi see kord oma juustukalgendit lõigata äärmise ettevaatlikusega(vastandiks eelmistele kordadele, kus ma lihtsalt seal sees ringi suvaliselt aetutasin) , kuubikud üritasin teha sellised normaalse suurusega 1,5*1,5cm ning isegi nõrguma tõstsin potist kulbi abiga, mitte ei valanud...tegin siis seekord feta juustu. Ja kuna mul piimaga viimasel ajal eriti kiita pole(sest seda lihtsalt pole), siis tegin seekord juustuks vaid 5 liitrit oma tavalise 7 liitri asemel. Jäin põnevusega ootama tulemusi...
Ja kuna viimasel ajal mu juust kippus hirmus auguliseks minema ja ma täpselt ei teadnud selle põhjust, siis on mul tõenäoliselt ka see viga teada - mina lasin feta juustutoorikut hapneda toatemperatuuri(mis on ka õige) ning panin selle hiljem KA toetemperatuuril oleva soolvadaku sisse(mis oli vale) , kus ta sai veelgi edasi hapneda ja nii need augu seal ka hulgi tekkisidki, nagu oleks hiirtekoloonia sealt läbi joksnud.
Tegelikult peaks soolduma panema külma kohta ja külma vee sisse...Veel panin ma vist ka liiga palju petti, mis andis eriti mõnusa hapnemisprotsessi.
Ja tulemused on siis järmised :
1. kui ma tavaliselt oma 7 liitrist saan kuskil 1 kg feta justu, siis seekord sain ma 5l piimast SAMUTI 1 kg juustu (totaalne üllatus) Kuigi jah... seekordse tegemise aegu oli mu vadak ikka üllatavalt selge küll(mida eelmiste kordade kohta öelda ei sanud) ning koguseliselt oli seda ikka tunduvalt vähem(kuigi järelnõrgumisel tuli seda ikka omajagu, kuid seegi oli ilus selge ollus)
2. Juust jäi ilma aukudeta ja ilus ning mõnusa konsistensiga - ei olnud liiga plöda-pehme ega ka liiga kõva...just selline nagu peaks olema.
Kokkuvõtteks jäin oma katsetusega täiesti rahule...

4 kommentaari:

  1. nii tore, et sa kogu aeg õpid, kuidas meile paremat juustu teha :)

    VastaKustuta
  2. ma tahtsin just midagi samasugust öelda, aga masa võttis sõnad suust :D

    ja ma olen vist õigesti aru saanud, et järgmisel suvel on kitsi ja piima juba rohkem? ;)

    VastaKustuta
  3. Kitsi on kindlasti rohkem, aga piima kohta ei oska ma hetkel midagi öelda, sest ega noored veel piima ei anna...paraku. Rohkem piima võin küll saada selletõttu, et nad kõik kenasti talvel-kevadel lüpsma tulevad...aga eks näis. No sa pead siia tulema ja kitsedele loengu soovituslike piimakoguste kohta pidama - ehk kuulavad tarku tudengeid ;)

    VastaKustuta