Flash Calendar- Nature Theme

reede, 28. august 2009

Natuke juustust

Pole ammu siin midagi juustust kirjutanud.... kuid see ei tähenda, et ma pole seda terve suve teinud :D Iga nädal saab ikka mitmeid kordi tehtud (v.a kui tüdrukud meil olid ja piima ennem endale sisse kallasid ;) Rääkisin siin paar kuud tagasi vahatamisest ... see toimis, kuid pole seda enam kiiruse ja juustu suure söömise tõttu teinud. Olen nüüd uues punktis, kus ma pigem kuivatan juustu ümbert ära - ja üllatusena toimib see peaaegu nagu vahatamine .... pärast jääb vaid tegemata see vaha nokkimine sealt ümbert. Lasen kuivada külmkapis, iga päev külge keerates, et kuivaks ühtlaselt nii ülevalt kui alt....ja nii ta mul siis seisab ja ei lähegi halvaks. Ja soolvee varianti kuival juustul pole ma ka enam viitsinud tarvitada, olen leidnud optimaalse soolakoguse juustumassi sisse - 7 liitrist tuleva juustumassi kohta panen 4-4,5 teelusikatäit soola ( mitte kuhjaga täit), segan kenasti tilli ja küslaugupulbri ka sisse ning juustuvormi, mille lasin ka paar kuud tagasi Tiidul puurida. Tegelikult kasutasin seda nõud juba varem, aga nüüd siis lasin augud sisse teha, et liigne vadak kenasti sealt välja saaks voolata ning teine samasugune nõu kiviga vajutuseks peale(mitte väga raske kivi, sest tundub, et mida raskem raskus, seda vähem juustuauke, mis mulle just meeldivad ). Esialgu tundub ideaalne (pole lihtsalt paremat kuskilt proovida saanud ka) ja 7-7.5 liitri piima juust mahub kenasti hetkel sisse ära.
Jätkuvalt teen ma ka fetalaadset juustu, mis põhiliselt läheb müügiks (tullakse lihtsalt koju ja tassitakse käest ära....) Viimane tegukord läks see juust ikka eriti naljakaks - nagu üks suur hiirtejuust :D Ei saagi aru, millest need augud sinna tulevad...vahest on need väiksed, vahest vaevumärgatavad, kuid seekord siis hiiglasuured. Maitselt on juust ikka samahea ja mõnus -tore seegi :D.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar