Flash Calendar- Nature Theme

neljapäev, 23. aprill 2009

Jälle üks asjalik päev...

...kus enamus päevast möödus Suuremõisa lossis lammaste söötmist kuulates. Nüüd nii tark , et ei teagi täpselt kust otsast seda tarkust peaks rakendma hakkama. Huvitavad tarkuseterad olid näites sellised, et kaera on soovitatav lammastele sööta just tervel kujul, mitte purustatult ja otra anda just purustatul kujul. Olin alati veidi süümekaid tundnud, et pole kaera ära peenestanud ja arvanud, et mul kallid lambad on selle tõttu jäänud osadest väärtuslikest toitainetest ilma. Nüüd võin suure südamerahuga nii talledele kui vanadele anda terveid kaeraterasid...otra mul niikuinii pole. Veel üks huvitav asi mida öeldi oli see, et niikaua kuni talled emapiima saavad, niikaua ei ole neil ka erilist siseparasiitide ohtu...ja kui järgi mõtlema hakata, siis olengi täheldanud, et tallede kõhud hakkavad lahti minema just siis, kui nad on ilma jäämas emapiimast. tarkusesõnu anti mulle kaasa üsna mitme lehekülje jagu...ei hakka seda kõike siiski siia kirja panema...
Õhtul kodus olles sai laudast veel üks koorem heinasodi põllule veetud, nind tänane ilm soosis ka ilmasoojendamise katseid..eks siis näis, kas mõjus ka ;) Lauta sai juurde veetud ka kaks heinarulli ning siis sai ales traktori kõhualla mooditud kartulimutid :D ...ning mu kallis Tiit suundus kartulipõldu, et vagusid sisse ajada (ilmale sai ju tuli alla tehtud ning siis tuleb varsti ju kartul maha panna..)
Tiit on veel hetkel kartulivagudes ja mina pean hakkama lauta kitselüpsimanu minema...

2 kommentaari:

  1. Lammaste ja kitsedega lugeja Selja külast24. aprill 2009 11:28

    Olgu siitkaudu siis veelkord tunnustatud väärt blogipidamist ja soovin palju jõudu selleks!
    Ma tahaks ka tarkust juurde :))
    Ja haaraks teemast ja postituse viimasest lausest kinni ja küsiks mõnda asja Muusa ja Tralla (nii vahvad nimed neil!!!) kohta- kitsedest muidu nii vähe üldse head räägitakse :D
    1. Mitu korda päevas sa oma sarvilisi lüpsad? 2. Mitu korda päevas ja mida täpsemalt sa neile söödad.
    3. Ja lõpeks kui palju nad selle kõige peale lüpsavad.

    Kitseteemalist postitust ootama jäädes ;)

    VastaKustuta
  2. Vastan meelsasti:
    hetkel lüpsan 2X päevas, sest ühed väiksed kaksikid nõuavad laudas piima ;), kuid vahepeal(tingitult ka kogupere haigestumisest) lüpsid korra päevas. Kaks korda lüpstes saan hetkel nende kahe peale kokku umbes 3l päevas.Kuid vahepeal, enne kui ma ühe lüpsi peale korraks läksin, andsid mu ilusad sarvilise isegi peaaegu 4 l päevas :D.Söök on hetkel selline, et hommikuse lüpsi aegu annan neile kartulit, siis üht kuivemat sorti silo ja õhtuse lüpsi aegu vilja.

    VastaKustuta